Claudiu Zamfir

Afacerile colaborative, ca Uber sau Airbnb, în 2018: Avantaje versus dezavantaje

Thumbnail

Afacerile colaborative, precum Uber sau Airbnb, se vor înmulți în anul 2018, apărând inclusiv platforme româneşti, potrivit unei analize a agenţiei de marketing Perceptum, citate de News.ro.

Potrivit analizei, avantajele afacerilor colaborative, care se bazează pe utilizarea în comun a resurselor, în fața economiei tradiționale, bazate pe proprietate, ar fi:

  • accesul rapid,
  • organizarea eficientă şi convenabilă,
  • utilizarea resurselor existente
  • posibilitatea de a face schimb de produse sau servicii, în locul achitării unei sume de bani.
  • aceste platforme oferă servicii noi sau diferite de ceea ce există pe piaţă. „În România, unde traficul sufocă deja marile oraşe, iar calitatea unor servicii precum cele de transport lasă mult de dorit, afacerile de tip car sharing, de pildă, pot îmbunătăţi semnificativ mobilitatea urbană” - susține directorul general al Perceptum, Raluca Ghilea.
  • afacerile colaborative sunt fie mai ieftine, fie gratuite.

Pe de altă parte, dezavantajele economiei colaborative ar fi legate de:

  • în România, este o lipsă de încredere a populaţiei în tranzacţiile pe internet.
  • necunoaşterea persoanei sau a entităţii responsabile în cazul producerii unui eveniment nedorit sau a unei probleme reprezintă un mare neajuns.
  • lipsa de încredere în furnizor sau vânzător, faptul că serviciile sau produsele nu îndeplinesc aşteptările,
  • informaţiile reduse cu privire la serviciul pus la dispoziţie.

”Problemele întâmpinate recent de Uber şi Taxify în Bucureşti determină, în final, maturizarea pieţei şi dezvoltarea ofertei. Pe de altă parte, autorităţile şi reglementatorii trebuie să înţeleagă că o competiţie transparentă şi corectă aduce beneficii comunităţii şi dezvoltă spiritul antreprenorial. Unul dintre atuurile platformelor colaborative este că furnizorul serviciului poate fi şi beneficiar”, a mai spus Raluca Ghilea.

Potrivit unui Eurobarometru realizat la comanda Comisiei Europene, 52% din români nu aveau cunoştinţă, în 2016, de platformele colaborative, faţă de o medie europeană de 46%. De asemenea, 26% auziseră de acest tip de servicii, însă nu le-au utilizat niciodată. Doar patru din 100 de români folosesc regulat o astfel de platformă, la acelaşi nivel cu media europeană.

Parallax

Vizualizari
1119
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri