Raluca Abrihan
YouTube a prezentat topul celor mai populare reclamele ale anului trecut. Acestea sunt reclamele care au captat interesul publicului YouTube din România, iar clasamentul a fost creat printr-un algoritm care măsoară intenția utilizatorului de a vedea un anumit clip și interacțiunea cu videoul respectiv - timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparație cu cele plătite.
Pentru topul din acest an a fost acceptat un singur spot din partea fiecărui brand, pentru a evidenția mai bine diversitatea, calitatea și popularitatea reclamelor de pe YouTube.
„Vedeta” incontestabilă a publicității pe YouTube în 2017 a fost OLX și a sa reclamă „Indemnizația de #bebebine”. Spotul cu pricina este nu doar pe primul loc în România, însă a intrat și în top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în 2017 la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene, top dominat de creații din Germania și Marea Britanie.
Cele mai populare reclame pe YouTube în România
OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine - OLX Romania
Agenție de creație: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenție media: Conversion
Gustul Lay’s te cucereste cu zambete & premii! - Lays Romania
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: OMD
ETI Puf – Puf-Hop - ETI Romania
Agenție de creație: Ogilvy & Mather România
Agenție media: United Media
Kinder Schoko Bons - Kinder Romania
Agenție de creație: n.a.
Agenție media: Starcom
Pentru ca acasa e mereu pe primul loc • Meriti sa fii surprins - LidlRomania
Agenție de creație: MRM Worldwide
Agenție media: Lidl
Andreea Esca are un mesaj pentru tine! - NIVEA ROMANIA
Agenție de creație: Republika Interactive
Agenție media: MEC
ING Card Complet - Cautare ATM - ING Bank Romania
Agenție de creație: Headvertising
Agenție media: Zenith
Timp din timpul tau feat. Antonia - episodul 1 - AvonCosmeticsRomania
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: Starcom
KAFUNE the fun coffee! - KAFUNE
Agenție de creație: GAV
Agenție media: Media Investment
Vodafone – In roaming, ca acasa - Vodafone Romania
Agenție de creație: McCann
Agenție media: MEC
Cele mai populare reclame pe YouTube în țările Uniunii Europene
Wohne wie auch immo du willst! #fuerimmo | Vollversion | immowelt.de - Immowelt
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: FYFF AG
Agenție media: In-house
#MoreThanARefugee - YouTube Spotlight
Țara de origine a videoului: Statele Unite
Agenție de creație: We are social
Agenție media: Essence
Die Oster-Überraschung – #DerWahreOsterhase - Netto
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: Jung von Matt
Agenție media: OMD
Clash of Clans: How Do We Get Over There? (Update Teaser) - Supercell
Țara de origine a videoului: Finlanda
Agenție de creație: Barton F. Graf
Agenție media: In-house
John Lewis Christmas Ad 2017 - #MozTheMonster - John Lewis
Țara de origine a videoului: Marea Britanie
Agenție de creație: adam&eveDDB
Agenție media: Manninh Gottlieb OMD
OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine - OLX Romania
Țara de origine a videoului: România
Agenție de creație: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenție media: Conversion
M&S Christmas TV Ad 2017 | Paddington & The Christmas Visitor #LoveTheBear - Marks & Spencer
Țara de origine a videoului: Marea Britanie
Agenție de creație: Grey London
Agenție media: Mindshare
Samsung Galaxy S8 and S8+: Official Introduction - Samsung
Țara de origine a videoului: Coreea de Sud
Agenție de creație: Cheil
Agenție media: Starcom Worldwide
Heineken | Worlds Apart | #OpenYourWorld - Heineken
Țara de origine a videoului: Olanda
Agenție de creație: Publicis London
Agenție media: Mediavest Spark
EATKARUS – EDEKA Werbung #issso - EDEKA
Țara de origine a videoului: Germania
Agenție de creație: Jung von Matt
Agenție media: OMD
"Ne bucurăm să avem singurul spot din Europa Centrală și de Est prezent în topul european al celor mai populare anunțuri video promovate pe YouTube în 2017. În ambele topuri, atât cel românesc, cât și cel la nivelul întregii Uniuni Europene, predomină două direcții de transmitere a mesajului. Pe de o parte se remarcă poveștile cu latura emoțională, de obicei legate de familie și copii, iar de cealaltă, muzica: sunt utilizate piese sau fragmente originale create special pentru campania respectivă. Lista europeană conține și două spoturi care au abordat teme sociale - situația refugiaților sau problemele legate de percepțiile stereotipe despre gen și rolurile în societate. Ingredientul succesului pentru brandurile câștigătoare a fost evident arta de a genera interes și emoții”, spune Aneta Pleșa, Analytical Consultant Google.