Denisa Crăciun
eMAG, Fan Courier și Dedeman sunt doar trei dintre companiile din comerțul online românesc premiate în cadrul unui eveniment dedicat eCommerce-ului de la noi.
Gala Premiilor eCommerce 2022 a acordat pe 26 septembrie distincții companiilor care activează în comerțul electronic românesc.
Premiile au fost decernate pe 3 categorii: în funcție de votul consumatorilor online, în funcție de evaluarea făcută de 30 de specialiști în cadrul programului GPeC Proficiency, precum și în funcție de votul Comunității GPeC formată din principalele companii care activează în domeniu.
eMAG este considerat magazinul preferat de către consumatorii online din România pe multiple categorii de produse comercializate, conform studiului eComm Pulse.
H&M, IKEA, Dedeman, elefant.ro, Farmacia Tei, Decathlon, Noriel și Avon au fost, de asemenea, premiate în calitate de magazine favorite la categoriile specifice:
Anul acesta, în programul GPeC E-Commerce Proficiency s-au înscris 65 de magazine online care, timp de 6 luni, au fost auditate conform celor peste 200 criterii de evaluare.
La finalul acestui program la categoria Start-up s-a remarcat magazinul e-natura.ro, în timp ce la categoriile Experienced și Professional cele mai mari punctaje au fost obținute de magazinul Zodiacool.ro, respectiv Lensa - indicând consecvență în acțiuni de dezvoltare continuă.
Pe celelalte categorii de produse în care se încadrează magazinele online incluse în programul GPeC Proficiency câștigători au fost:
Dintre magazinele online înscrise în Programul GPeC Proficiency 2022 care au implementat Sistemul de Feedback Opinii de Încredere Trusted.ro și au primit minimum 100 de opinii de la clienți în intervalul 1 iunie – 19 septembrie 2022 câștigătorul categoriei Voice of the Customer Award 2022 este Buy4Baby
Comunitatea GPeC - formată din cele mai relevante companii din domeniu a votat cei mai buni furnizori de servicii dedicate industriei de comerț electronic:
Cea mai bună companie de curierat în E-Commerce 2022: FAN Courier
Cea mai bună resursă educațională pentru E-Commerce 2022: Academia GoMag
Servicii de Curierat Cross-Border în E-Commerce 2022: DHL Express Romania
Cea mai bună aplicație de livrare din punct de vedere al calității serviciilor 2022: Glovo România
Studiul cantitativ eComm Pulse care monitorizează evoluția comerțului online din perspectiva cumpărătorilor români a fost realizat pe un eșantion de 1.025 de respondenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, la nivel urban, utilizatori de internet.
Datele au fost culese online în luna septembrie 2022, cu un grad de eroare de +/ - 3,06%, la un nivel de încredere de 95%.