Denisa Crăciun

Top 2024: Orașe din România preferate pentru o locuință, după numărul de căutări online (analiză)

bloc

Numărul căutărilor online pentru apartamente de vânzare este mai mare în București decât în alte părți ale României, în 2024, potrivit unei analize care mai arată topul celor 10 orașe preferate de români pentru o locuință.

În București se caută tot mai multe apartamente de vânzare, un trend în creștere în ultimele 12 luni, în timp ce la nivel național numărul căutărilor online pentru imobiliare este într-o scădere ușoară față de anul trecut, arată o analiză realizată de five elements digital, agenție de SEO si de marketing digital enterprise din România. 

Prețurile în creștere, pe fondul inflației și a creșterii dobânzilor, au afectat interesul potențialilor cumpărători de locuințe. Însă, în același timp, investitorii se uită după forme alternative de investiții, iar numărul în creștere al autorizațiilor de construire în București arată că există ofertă, arată analiza.

Redăm analiza:

„Acest trend descendent la nivel național durează deja de aproximativ cinci ani, conform datelor pe care le analizăm constant. În februarie anul acesta, s-au înregistrat creșteri semnificative în comparație cu anul precedent în privința tranzacțiilor, în timp ce în ianuarie și martie numărul tranzacțiilor a fost ușor mai mic. La începutul anului a mai existat o creștere importantă înainte de intrarea în vigoare a TVA-ului mărit pe tranzacții imobiliare, însă, chiar și așa, unele locații se dovedesc a fi mai competitive decât altele”, a declarat Steffen Heringhaus, fondatorul five elements digital.

Numărul căutărilor online pentru imobiliare este mai mare în București decât în alte părți ale țării, indicând un interes ridicat pentru piața imobiliară a capitalei. Totuși, topul celor 10 orașe în funcție de căutări rămâne relativ constant, reflectând o stabilitate în preferințele potențialilor cumpărători. Pe locul 2 se află Brașovul, urmat de Cluj-Napoca, Constanța, Timișoara, Iași, Craiova, Oradea, Sibiu, și pe ultimul loc, la egalitate, Galați și Ploiești. 

„Totuși observăm creșteri în ultimii ani spre închiriere, respectiv o cerere relativ stabilă, neafectată de scăderile care s-au observat pe partea de vânzare/cumpărare,” a adăugat Steffen Heringhaus.

Principalul canal pe care potențialii cumpărători îl folosesc pentru a intra în contact cu proiectele imobiliare este mediul online. De aceea, investițiile în acest canal de comunicare permit companiilor imobiliare să ajungă targetat la potențialii clienți și să își consolideze avantajul competitiv din piață, îmbunătățind experiența de cumpărare.

Datele five elements digital la nivel național, bazate pe căutări de cuvinte cheie, arată că românii preferă casele, în timp ce între apartamente, garsonierele sunt cele mai căutate, urmate de apartamentele de două camere. În ceea ce privește tipul tranzacțiilor, la nivel de țară domină în continuare clar căutările pentru vânzare, preferința pentru închiriere fiind tradițional mai scăzută în România.

Parallax

Vizualizari
416
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri