TOP 2019: Cât valorează mărcile Amazon, Apple și Google

Cele mai valoroase 3 branduri din lume sunt din IT: Amazon (comerț online), Apple (gadgeturi și computere) și Google (internet și alte inovații IT).

 
 

Topul BrandZ din 2019 al celor mai valoroase branduri listate la bursă a fost publicat marți de WPP și Kantar la Bursa de la New York:

  1. Amazon ( țara de origine: SUA) - 315,5 miliarde de dolari
  2. Apple (SUA) 309,5 miliarde de dolari
  3. Google (SUA) - 309,1 miliarde de dolari
  4. Microsoft (SUA) - 251,2 miliarde de dolari
  5. Visa (SUA) - 177,9 miliarde de dolari
  6. Facebook (SUA) - 158,9 miliarde de dolari
  7. Alibaba (China) - 131,2 miliarde de dolari
  8. Tencent (China) - 130,8 miliarde de dolari
  9. McDonald’s (SUA)  - 130,3 miliarde de dolari
  10. AT&T (SUA) - 108,3 miliarde de dolari.

 

 
 

Topul celor mai valoroase domenii

Cu o creștere a valorii mărcii de 52% față de anul anterior și ajungând la 315,5 miliarde de dolari, Amazon depășește Apple (locul doi, 309,5 miliarde dolari) și Google (locul 3, cu 309 miliarde dolari), ambele crescând și ele, însă doar cu 3%, respectiv 2%, scrie Mediafax.  

Facebook rămâne pe locul 6, la o valoare de 158,9 de miliarde de dolari. Cealată mare marcă  social media controlată de Mark Zuckerberg, Instagram (locul 44, valorând 28,2 miliarde dolari) are anul acesta cea mai rapidă evoluție, urcând 47 de locuri și crescând cu 95% în valoare față de anul trecut. Instagram se bazează acum pe mai mult de un milliard de utilizatori la nivel mondial.

Alte mărci ce au înregistrat creșteri semnificative, precum Netflix (+65%, locul 34, 34,3 miliarde dolari), Amazon (+52%, locul 1, 315,5 miliarde dolari) și Uber (+51%, locul 53, 24,2 miliarde dolari) ilustrează o lume în care schimbările au loc rapid fiind generate de tehnologie; o lume în care consumatorii acordă o valoare din ce în ce mai mare experiențelor bogate oferite de mărci.

Ascensiunea chinezilor: Alibaba, Tencent, Xiaomi

Platforma de comerț online Alibaba urcă două locuri până pe locul 7, grație unei creșteri de 16% față de anul trecut.  Compania fondată de antreprenorul chinez Jack Ma ajunge astfel la o valoare de 131,2 miliarde de dolari.

Alibaba depășește pentru prima dată Tencent și devine marca chinezească cu valoarea cea mai mare. Tencent coboară trei locuri până pe poziția a 8-a, pierzând 27% față de anul trecut până la 130,9 miliarde de dolari, din cauza unui climat global mai instabil.

În ciuda incertitudinilor economice, ca urmare a modificării tarifelor comerciale între SUA și China, 328 miliarde de dolari a fost adăugate anul trecut la topul BrandZ al celor mai valoroase 100 mărci din lume.

Astfel, valoarea cumulată a mărcilor a ajuns la 4.700 de miliarde de dolari – echivalentul aproximativ al Produsului Intern Brut combinat al Spaniei, Coreei de Sud și al Rusiei.

Mare parte din această valoare este generată de mărcile ce oferă tehnologie pentru consumatori, care împreună adună mai mult de 1000 de miliarde de dolari. Exemplele includ nou-venită Xiaomi (locul 74, 19,8 miliarde dolari), o marcă chinezească de telefoane și dispozitive mobile și care folosește de asemenea Iot – Internet of Things pentru a conecta dispozitive inteligente. Această marcă înregistrează o creștere a cererii în piețe precum Rusia, India sau Malaezia.

O altă marca chinezească, Meituan (locul 78, 18,8 miliarde dolari) este văzută drept o platformă de tehnologie de consum disruptivă, oferind totul de la livrare de mâncare, rezervări, închirierea unui șofer sau de biciclete.

Categoria produselor de lux este cea care are cea mai mare creștere (+29%), urmată de retail (+25%), creșteri alimentate de pentru canalele digitale ale consumatorilor din generațiile Y și Z.

Mărcile din Asia își îmbunătățesc prezența în top, cu 15 mărci chinezești, trei indiene și una indoneziană ducând totalul la 23 de mărci din Asia în top, incluzând LIC și Tata Consultancy Services.

Noua generație

Se distinge o nouă generație de mărci – brandurile generației Z (apărute după 1996), care au un ritm de creștere la mare distanță de celelalte, pentru că acestea adaugă mai multă valoare clasamentului în fiecare an – de aproape patru ori mai mare decât cea creată de mărcile apărute în era milenialilor, între 1977 și 1995.

Un total de 23 de mărci ale generației Z apăr în topul 100 cu o vârstă medie de 16 ani comparativ cu 18 mărci ale generației mileniale care au în medie 33 de ani, mai scrie agenția Mediafax.

Războaiele tarifelor comerciale dintre China și SUA au afectat creșterea mărcilor din top 100, care s-a redus la doar +7% față de 2018. Încrederea consumatorilor a fost afectată de faptul că tarifele comerciale au avut impact asupra mai multor categorii, cele Auto, Logistică sau Bancar suferind cel mai mult.

Ajuns la cel de-al 14-lea an și contractat de către WPP, clasamentul valorii mărcilor a fost realizat de către Kantar.

Bz Us Top 100 Report Dl by Claudiu on Scribd