VIDEO Big Mac sau Big Data? McDonald's cumpără un start-up de inteligență artificială - Smart Tech - StartupCafe.ro
Adi Iacob

VIDEO Big Mac sau Big Data? McDonald's cumpără un start-up de inteligență artificială

Thumbnail

McDonald's a cheltuit peste 300 de milioane de dolari pe un start-up de inteligență artificială (AI). Atunci când adaugi un articol într-un coș de cumpărături online, algoritmii AI vor afișa ceea ce au cumpărat și alți clienți împreună cu acel produs sau alte articole pe care le-ai mai căutat, etc. Asta vrea să facă și McDonald's cu meniul său. Compania va folosi tehnologia pentru a sugera produse în funcție de diferiți factori (cum ar fi vremea: mai multă cafea în zilele reci și mai multă înghețată în zilele fierbinți).

Aceasta este cea mai mare achiziție realizată de McDonald's în ultimii 20 de ani, potrivit Bloomberg

De când a preluat conducerea companiei în 2015, CEO-ul Steve Easterbrook a adoptat din ce în ce mai mult tehnologia - inclusiv zone de tip self-order, meniuri digitale și un parteneriat cu Uber Eats pentru livrări de mâncare. Din moment ce McDonald's rareori face achiziții, faptul că a cumărat startup-ul din Tel Aviv demonstrează dorința companiei de a utiliza tehnologia pentru a accelera creșterea în industria extrem de competitivă.

Cum funcționează

Când te apropii de zona de comandă de la McDonald's Drive Thru, vei da peste meniu - un afiș/ecran. În prezent, acestea sunt statice, în afară de schimbările evidente, cum ar fi prezentarea noilor oferte sau trecerea de la micul dejun la prânz.

Într-un program pilot de la un restaurant McDonald's din Miami, realizat cu tehnologia celor de la Dynamic Yield, aceste afișe au noi funcții, scrie Wired. Algoritmii AI analizează date diverse precum vremea, ora din zi, traficul local, evenimentele din apropiere și, bineînțeles, datele istorice despre vânzări, atât de la franciza respectivă cât și din întreaga lume, astfel încât să afișeze cele recomandări.

Reprezentanții McDonald's nu au oferit detalii sau cifre în legătură cu efectul la care se așteaptă să-l aibă noua strategie asupra vânzărilor. Dar nu este greu să ne imaginăm câteva scenarii posibile.

De exemplu, dacă cineva comandă două Happy Meal-uri la ora 5, acea persoană este cel mai probabil un părinte care face o comandă pentru copiii lor; recomandând o cafea sau o gustare pentru ei, compania ar putea realia o vânzare în plus. 
 

Vizualizari
538
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu