Adi Iacob
Orice antreprenor ar trebui să aibă o strategie de exit. Exitul este atunci când tot capitalul greu câștigat se transformă în bani lichizi, iar uneori vine sub forma unei listări la bursă.
O altă opțiune este achiziția start-upului de o companie mai mare. Acest tip de oferte pot fi uriașe și pot face schimbări semnificative la nivelul unei industrii, scrie publicația Inc.com.
În 2017, aceste opt companii au avut exiturile cu cele mai mari sume de bani obținute:
Cererea de 400 de milioane de dolari a start-upului Shazam, o aplicație pentru identificarea melodiilor, a fost acceptată de Apple în această lună, fiind o aplicație pe care mulți consumatori o cunosc. Apple va integra probabil funcționalitățile Shazam în iOS și, cu siguranță, va valorifica noul său avantaj pentru a stimula Apple Music.
Va afecta acest lucru concurența dintre Apple și Spotify?
Compania producătoare de software-uri Atlassian a anunțat achiziționarea aplicației de gestionare a proiectelor Trello în ianuarie.
Produsele pre-existente ale lui Atlassian includ HipChat, un concurent Slack și Jira, un instrument de management de proiect pentru dezvoltatori.
Nișa spre care tinde Atlassian este în mod clar producția de software care îi ajută pe oameni să-și organizeze echipele și să se coordoneze într-un mod mai productiv.
Producătorul de piese pentru autoturisme Delphi a achiziționat start-upul NuTonomy pentru 450 de milioane de dolari, scria publicația tech Recode în luna octombrie, proclamând acest lucru "o afacere semnificativă, nu doar ca preț, ci pentru că este una dintre primele de acest gen”.
NuTonomy produce software-uri pentru construcția de mașini și roboți mobili autonomi.
Deoarece NuTonomy s-a alăturat unui producător de piese auto, în loc să aleagă o companie de produse finite, acesta va putea servi mai mulți producători de autovehicule și astfel va capta o cotă de piață mai mare. Sau cel puțin acesta este pariul pe care l-a făcut Delphi odată cu achiziția start-upului.
Serviciul de livrare a cumpărăturilor Shipt este o altă achiziție pe bani mulți anunțată la final de an, în decembrie. Ca și atunci când WalMart a cumpărat Jet.com și Ikea a cumpărat TaskRabbit, comerciantul american Target dorește să ajungă la cei din generația millennials acolo unde sunt ei. Comercianții tradiționali din SUA se luptă sub greutatea comerțului electronic și în special a companiei Amazon.
În luna aprilie, Oracle și-a consolidat portofoliul cheltuind 850 de milioane de dolari de dolari pe start-upul Moat.
Dacă ești agent de publicitate, sau dorești să afli unde se afișează publicitatea pentru care ai plătit, poți afla folosind Moat. De exemplu, Moat lucrează cu Google și Facebook pentru a verifica acest lucru.
Aplicația Musical.ly, cu care poți face clipuri video în care îți sincronizezi buzele cu o melodie din aplicație, este o senzație printre tineri.
Wall Street Journal a raportat în noiembrie că Bytedance, cunoscută cel mai bine pentru aplicația de știri personalizată Toutiao din China, a făcut achiziția pentru a găsi modalități de a coordona conținutul dintre cele două platforme și de a-și ajuta efortul de a se extinde în străinătate.
Chiar înainte de a se lista pe bursa în luna ianuarie, start-upul AppDynamics a fost cumpărat de producătorul de hardware Cisco.
AppDynamics este o aplicație de management al performanței aplicațiilor (APM) și de analiză a operațiunilor IT.
Cisco a plătit aproape de două ori mai mult decât ar fi plătit investitorii odată ce start-upul se lista pe bursă.
În luna octombrie, Cisco a achiziționat și start-upul care operează cu algoritmi pentru inteligența artificială Perspica pentru a sprijini aplicația AppDynamics, scrie TechCrunch.
Chewy, comerciant online cu produse pentru animale a fost achiziționat în luna iunie de PetSmart, comerciant de același tip de produse, însă în offline.
PetSmart a cumpărat, în mod evident, start-upul pentru a cimenta un punct de sprijin în mediul online.
"Tranzacția este una uriașă - mai mare decât afacerea Walmart de 3,3 miliarde de dolari pentru Jet.com de anul trecut - și mai ales pentru o companie de retail, cum ar fi PetSmart, care a fost evaluată la numai 8,7 miliarde dolari când investitorii de capital privat au preluat compania în 2015", scria reporterul specializat în e-commerce Jason Del Rey la vremea respectivă.
Surse: Inc.com, Recode, Wall Street Journal, TechCrunch