Spotify, pierderi peste aşteptări din cauza numărului mic de abonaţi

Startup-ul care deţine serviciul de muzică prin streaming Spotify a înregistrat pierderi peste aşteptări în al doilea trimestru din acest an, ca urmare a unui număr mai mic de abonaţi plătitori decât estima că va avea la final de iunie, scrie Reuters.

 
 

Spotify a raportat un număr de 108 milioane de abonaţi premium la finalul primului trimestru din acest an, cu 30% mai mult faţă de anul trecut, dar sub estimările iniţiale, potrivit cărora aplicaţia ar fi trebuit să ajungă la 108,5 milioane de abonaţi.

Veniturile din abonamente, care reprezinta 90% din veniturile totale, au fost de 1,5 miliarde euro în cel de al doilea trimestru.

 
 

Numărul utilizatorilor activi, plătitori şi neplătitori, a crescut cu 29%, ajungând la 232 milioane de utilizatori. Spotify estimează că va ajunge la peste 240 de milioane de utilizatori în cel de al treilea trimestru.

Veniturile totale, înregistrate la finalul lunii iunie, pe cel de al doilea trimestru, au fost de 1,67 miliarde de euro, în creştere de la 1,27 miliarde euro, cât înregistra pentru aceeaşi perioada a anului trecut.

Pierderile nete au fost de 76 de milioane de euro, adică 0,46 euro per acţiune, în condiţiile în care analiştii estimau o pierdere de 0,32 euro per acţiune.

Spotify a fost lansat şi în România anul trecut, în luna martie.