Adi Iacob

Spotify are 500 de milioane de dolari de cheltuit pe startup-uri

Thumbnail

Serviciul de muzică prin streaming Spotify, prezent şi în România, pariază pe podcast-uri și a anunțat că are 500 de milioane de dolari de cheltuit pe astfel de startup-uri. Recent, Spotify a cumpărat startup-ul Gimlet Media, o platformă de podcast-uri, pentru aproximativ 230 milioane de dolari. De asemenea, compania suedeză a achiziționat și Anchor, un start-up care permite utilizatorilor să înregistreze și să distribuie propriile podcast-uri.

În documentul în care își prezintă rezultate financiare pentru trimestrul IV (2018), reprezentanții companiei notează: "Astăzi am anunțat că am încheiat acorduri definitive pentru a achiziționa doi dintre cei mai importanți jucători din piața podcast-urilor. Vrem să achiziționăm mai mult și preconizăm cheltuieli totale de 400 - 500 milioane de dolari pe achiziții în 2019".

Într-o postare pe blogul companiei, CEO-ul Spotify, Daniel Ek, spune că nu a planificat ca firma sa să intre în acest sector acum 11 ani (când a fondat Spotify), dar în prezent este pregătit. El susține că startup-ul suedez este acum cea de-a doua cea mai mare platformă de podcast-uri din lume (după Apple), iar acestea vor reprezenta 20% din ascultările de pe Spotify.

Reprezentanții Spotify consideră că orientarea companiei spre producția de podcast-uri poate ajuta startup-ul să crească numărul utilizatorilor de pe platformă, să-i păstreze pe cei pe care îi are, să genereze mai mulți bani și să-și mărească marjele de profit, deoarece este mai ieftin să creeze sau să licențieze podcast-uri, decât melodii de la marii artiști sau case de discuri. 

Acest lucru nu se va întâmpla peste noapte, spune CFO-ul Barry McCarthy într-un interviu acordat publicației Recode. În timp ce Spotify a plătește vedete pentru conținut exclusiv pe platforma sa, precum podcast-uri de la Amy Schumer sau Gimlet, reprezentanții companiei spun că momentan majoritatea conținutului disponibil nu va fi exclusiv pe Spotify, deși compania și-ar dori să aibă capacitatea de a produce conținut "high-profile".

Cu alte cuvinte, precum în idustria video, unde ai au nevoie de conturi pe diferite platforme pentru a viziona conținut exclusiv - precum HBO pentru a viziona serialul Game of Thrones sau Netflix pentru a viziona Black Mirror -  Spotify ar dori să folosească aceeași strategie pentru podcast-uri.
 

Parallax

Vizualizari
1845
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri