Spotify se lansează în România. Artiştii români au acces la platformă - Afaceri - StartupCafe.ro
Raluca Abrihan

Spotify se lansează în România. Artiştii români au acces la platformă

Thumbnail

Serviciul de muzică prin streaming Spotify se lansează oficial şi în România. Va fi inclusă în platformă şi muzica mai multor artişti români, care vor avea acces la date despre audienţa lor. Preţul unui abonament premium este de 4,99 euro, dar există şi varianta gratuită.

Pregătirile pentru lansarea pe piaţa din România au durat circa 3 ani, potrivit reprezentanților startup-ului suedez. Fiecare lansare durează destul de mult pentru că lucrăm cu publisherii de muzică şi casele de discuri, iar toate discuţiile durează, a declarat Przemek Pluta, Markets Operations pentru Europa de Sud și de Est la Spotify.

Repezentanţii companiei spun că nu vor colabora, momentan, cu operatori telecom, aşa cum fac alţi competitori din piaţă, precum Deezer (cu Orange) sau Zonga (cu Vodafone), dar nu exclud această variantă pe viitor, având în vedere că în alte ţări, au astfel de colaborări.

Startup-ul suedez este evaluat la 15 miliarde de dolari, şi-a anunţat lansarea în România, după alte 61 de ţări în care este deja prezent. Cu puţin timp înainte de intrarea la noi în ţară, Spotify şi-a anunţat lansarea pe pieţele din Thailanda şi Japonia.

Comunitatea globală a Spotify numără peste 159 de milioane de membri. 

Serviciul de streaming muzical vine în România cu o versiune gratuită, susținută prin conținut publicitar, dar și o versiune superioară, pe bază de abonament lunar. 

Startup-ul nu va deschide un birou la Bucureşti, operaţiunile de aici urmând să fie manageriate de sucursala din Polonia. Utilizatorii români vor folosi aplicaţia în limba engleză, iar plata abonamentelor se va face în euro (în funcţie de cursul la zi).

Artiștii români a căror muzică este inclusă în playlist-ul platformei au acces la date despre audiența lor, precum profilul celor care îi ascultă - vârstă, sex, preferințe.

Dacă ești artist ai acces la toate datele, poți să vezi ce se întamplă cu muzica ta, poți să vezi cum se împarte în anumite zone, de unde sunt cei mai multi alscultători. Este un tool care le ofera transparența pe care nu o primesc întotdeauna de la casele de discuri care-i reprezintă, explică reprezentantul Spotify.

Pe platforma “Spotify for Artists”, muzicienii și casele de discuri pot monitoriza toate aceste date și pot vedea ce muzica se asculta în anumite regiuni, ceea ce poate fi util si pentru organizatorii de concerte și evenimente.

Startup-ul nu lucreza direct cu artiștii independenți, care nu sunt au un reprezentant precum o casa de discuri.

Serviciile Spotify

Spotify oferă posibilitatea de a căuta, descoperi, alcătui playlist-uri şi construi propria colecție muzicală, dar și de a distribui conținutul către alți utilizatori. 

Baza sa de date conține peste 35 de milioane de melodii, disponibile atât pentru utilizatorii variantei gratuite, dar şi celor care au optat pentru varianta Premium.

Unul dintre principalele atuuri ale serviciului Spotify este personalizarea, ce permite utilizatorilor să găsească muzica preferată pe baza preferințelor și a modului în care obișnuiesc să asculte muzică. 

Când un utilizator nou se alătură comunităţii Spotify, el este invitat într-un proces numit ‘Taste Onboarding’, ce ajută platforma să înţeleagă mai bine muzica pe care acesta o apreciază.

Căutarea personalizată ce include opțiuni precum Daily Mix (o serie de playlist-uri ce îmbină melodiile preferate cu noutăţi ce ar putea fi pe gustul utilizatorului), Release Radar (un playlist format din melodii noi, în baza artiştilor cei mai ascultaţi, conţinut actualizat în fiecare zi de vineri) şi Discover Weekly (un playlist creat în funcţie de obiceiurile specifice utilizatorului, disponibil în curând).

Spotify în cifre:

  • Peste 159 de millioane de utilizatori activi
  • Peste 71 de millioane de utilizatori plătitori
  • Peste 30.000 de melodii adăugate în fiecare zi
  • Peste 2 miliarde de playlist-uri disponibile, cu 2 milioane de playlist-uri nou create în fiecare zi
  • Peste 8 miliarde de euro plătiţi către deţinătorii drepturilor de autor, de la lansarea
  • serviciului în octombrie 2008
  • Prezenţă în 62 de pieţe
Parerea ta despre articol
Vizualizari
3522
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.