Raluca Abrihan
Platforma de muzică prin streaming Spotify este dată în judecată de compania care gestionează producțiile muzicale ale lui Eminem şi este acuzată că a încălcat drepturile de autor după ce a a difuzat mai multe piese ale artistului fără să primească acordul producătorilor, scrie Mediafax.
Compania Eight Mile Style susține că piese, precum ”Lose Yourself” și alte melodii cunoscute ale rapperului sunt difuzate de Spotify încălcând dreptul de autor. Compania din spatele lui Eminem a depus actele pentru a chema în instanță Spotify și pune sub semnul întrebării constituționalitatea unei legi recente privind drepturile de autor. În documentele înaintate unui tribunal federal din Nashville, cei de la Eight Mile acuză Spotify de încălcarea dreptului de autor cu bună știință prin comercializarea piesei ”Lose Yourself” și a altor 250 de piese ale rapperului reclamând daune care se ridică la ordinul miliardelor de dolari.
Procesul implică și ”Music Modernization Act”(MMA), lefea federală care a fost adoptată în luna octombrie pentru a ajuta firmele IT, precum Spotify, să gestioneze plata artiştilor pe care îi difuzează.
Spotify este acuzat că nu a respectat obligațiile stabilite de lege şi că ar datora 26 de miliarde de dolari. Plângerea arată că Spotify nu a obținut niciun fel de licență pentru distribuția muzicii lui Eminem.
Acuzatorii susțin că Spotify a plasat piesa ”Lose Yourself” într-o categorie numită ”Copyright Control”, care ar fi rezervată pieselor pentru care nu este cunoscut proprietarul drepturilor de autor. Eight Mile descrie situația ca absurdă arătând că este imposibil să nu poată fi identificat proprietarul drepturilor unei piese atât de cunoscute.
Startup-ul care deţine serviciul de muzică prin streaming Spotify a înregistrat pierderi peste aşteptări în al doilea trimestru din acest an, ca urmare a unui număr mai mic de abonaţi plătitori decât estima că va avea la final de iunie, scrie Reuters.
Spotify a raportat un număr de 108 milioane de abonaţi premium la finalul primului trimestru din acest an, cu 30% mai mult faţă de anul trecut, dar sub estimările iniţiale, potrivit cărora aplicaţia ar fi trebuit să ajungă la 108,5 milioane de abonaţi.
Veniturile din abonamente, care reprezinta 90% din veniturile totale, au fost de 1,5 miliarde euro în cel de al doilea trimestru.