Raluca Abrihan

Firma de închirieri de maşini electrice Spark intră în România. Cu ce preţuri ar putea veni pe piaţă şi cu cine concurează

Thumbnail

Săptămâna viitoare va fi lansat în Bucureşti un nou serivicu de e-car sharing (închirieri de maşini electrice). Spark este un startup lituanian care a intrat, în urmă cu peste un an, şi în Bulgaria. Ce preţuri practică în ţara vecină şi ce preţuri are un serviciu similar, lansat la Cluj.

Noul serviciul va fi furnizat sunb brandul SPARK de compania nou înființată „Spark Car Sharing SRL”, parte a grupului internațional „SPARK Technologies UAB”, care are sediul în Lituania. “Misiunea SPARK este aceea de a oferi soluții de transport la prețuri competitive și eco-friendly”, a anunţat startup-ul.

Maşinile pot fi închiriate cu ajutorul unei aplicaţii.

Spark a intrat la sfârşitul anului 2017 în Bulgaria cu circa 25 de maşini electrice. Într-un an a ajus să aibă 100 de maşini pe piaţa din Sofia şi estimează că până în 2019 va ajunge la o flotă de 400 de maşini eliectrice, potrivit novinite.com.

În Bulgaria, costul unui minut de închiriere este de 0,15 euro (0,7 lei), iar în Lituania, 0,17 euro (0,8 lei).

Un serviciu similar a fost lansat în România, în 2015, de un startup din Cluj. Preţurile de închiere a unei maşini încep de la 1,4 lei pe minut, la Pony (56 de lei pe oră) şi ajung până la 2,5 lei pe minut, în funcţie de tipul maşinii închiriate. “Folosind aplicația pentru smartphone, poți rezerva pentru 30 de minute orice mașină care apare pe hartă ca fiind disponibilă”, se arată pe site-ul companiei româneşti.

De asemenea, şoferul nu trebuie să ducă maşina înapoi în punctul din care a luat-o, iar combustibilul și taxele de parcare sunt incluse în tariful de închiriere.

Cu ce spune Spark că se diferenţiază de alte servicii

“Cu cât mai mulți oameni folosesc serviciile de car sharing, cu atât vor fi mai puține mașini în trafic. În medie, o familie nu-și folosește mașina mai mult de 10.000 km/an, în condițiile în care circa 96% din timp mașinile stau parcate. O mașină vine și cu o serie întreagă de taxe și impozite, costuri de mentenanță. Cele mai recente studii de piață arată că utilizarea unei singure mașini a unui serviciu de sharing echivalează cu utilizarea a 14 mașini personale în termeni de trafic, parcări și costuri. În plus, legislația actuală permite utilizarea gratuită a parcărilor publice din București de către cei care au mașini electrice. Totodată, mașinile electrice au permisiunea de a utiliza inclusiv benzile dedicate autobuzelor, ceea ce le va permite șoferilor să-și găsească rute și mai rapide prin oraș.În ceea ce privește poluarea, potrivit numbeo.com, Bucureștiul se află pe locul 6 în Europa în ceea ce privește indexul de poluare, iar mașinile se află în top 5 principale surse de poluare în orașe. Prin utilizarea mașinilor electrice, cantitatea de emisii poluate poate fi redusă considerabil, în condițiile în care acest tip de autovehicule nu emit noxe.

Astfel, prin utilizarea serviciilor de car sharing cu mașini electrice contribuim nu doar la reducerea traficului, ci și la reducerea nivelului de poluare din oraș”, se arată în comunicatul trimis de Spark.

Spark este un brand internațional de e-car sharing din Europa. Compania privată „SPARK Technologies UAB” (Lituania) controlează operațiunile SPARK din Lituania, Bulgaria și România. Fondatorul și CEO-ul companiei este Nerijus Dagilis, cel care a lansat serviciul în premieră în Vilnius, în 2016. Investițiile în dezvoltarea companiei au ajuns deja la aproape 10 milioane de euro.

Parallax

Vizualizari
8404
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri