Vor mai putea şoferii care fac ridesharing să lucreze cu mai multe aplicaţii în paralelel: Uber, Bolt sau Clever? Şi cât îi costă adaptarea la noua lege
Raluca Abrihan

Vor mai putea şoferii care fac ridesharing să lucreze cu mai multe aplicaţii în paralelel: Uber, Bolt sau Clever? Şi cât îi costă adaptarea la noua lege

Thumbnail

Costurile de certificare pentru şoferii care vor să facă ridesharing ar putea ajunge la circa 700 de lei (pentru o valabilitate de trei ani), spun reprezentanţii Uber. Cum văd ei problema şoferilor care vor să fie parteneri pentru mai multe aplicaţii.

Şoferii care vor să mai facă un ban pe Uber, Bolt sau alte platforme de ridesharing trebuie să îndeplinească o serie de condiții, impuse prin ordonanța de urgență 49/2019. Printre aceste condiţii se numără şi certificatul de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.

"Circa 600-700 de lei este costul pentru următorii trei ani, vorbim de o dublă reglementare, certificarea şoferului partener, care constă în trei paşi, analize, şcoală şi testare, şi certificare per maşini care este undeva la 100 de lei pe an", spune Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România.

Drept urmare costul pentru ca fiecare şofer să facă ridesharing potrivit noii legi va ajunge la circa 700 de lei, dar acest cost poate fi diferit în funcţie de judeţ. De asemenea, reprezentanţii Uber spun că în calcul unor bonusuri şoferilor care se licentiază sub noile norme (bonus care ar urma să acopere parţial sau total costul).

Persoanele fizice și juridice care derulează operațiuni ce intră sub incidența OUG 49/2019 beneficiază de o perioadă de tranziție până la 1 noiembrie 2019.

Mai mult, în lipsa unor norme de aplicare ale noii legi, mulţi şoferi se întreabă dacă vor mai putea să lucreze cu mai multe platforme de ridesharin în paralel, să lucreşe şi cu Uber, Bolt sau Clever. Mai ales că noua lege prevede utoturismele acceptate pe platforma digitală pentru efectuarea transportului alternativ trebuie să aibă afişat la vedere, pe parbriz în partea dreaptă jos și pe lunetă în partea dreaptă jos, un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm, pentru fiecare platformă digitală utilizată, conţinând următoarele elemente:

  • a) numărul de înmatriculare al autoturismului;
  • b) denumirea platformei digitale pe care este acceptat autoturismul.

"Aşteptăm să vedem normele, dar potrivit legii credem că şoferii vor putea fi parteneri pentru mai multe firme de ridesharing. Nu este specificat nicăieri că nu pot avea mai multe ecusoane lipite pe aceeaşi maşină", a mai spus şefa Uber România.

Aceste ecusoane vor fi emise de serviciile de ridesharing Uber, Bolt, Clever.

Iată ce mai spune noua lege:

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto;
  • au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni;
  • la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei;
  • deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.
  • să nu fie mai vechi de 15 ani
  • autoturismele pot fi în proprietatea şoferilor, sau în leasing, or prin închiriere sau comodat.

Şoferii să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani și să dețină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.; să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani.

De asemenea, şoferii trebuie să “aibă o ţinută corespunzătoare, un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să nu solicite plata de către pasager a unei alte sume de bani în schimbul activității de transport efectuate, să nu utilizeze mijloacele audio/video fără acordul clientului.

Ecusonul de transport alternativ prevăzut la alin. (1) se emite de către operatorul plaformei digitale pentru fiecare autoturism pentru care a fost emisă în prealabil copia conformă a autorizației pentru transportul alternativ.

Ecusonul de transport alternativ dă dreptul operatorului de transport alternativ să utilizeze autoturismul astfel identificat și să efectueze transport alternativ în condițiile prevăzute la art. 13 alin. (4), prin intermediul platformei digitale menționate pe acesta;

Şoferii care vor încălca legea transportului alternativ riscă amenzi de până la 5.000 de lei, în funcţie de gravitatea faptei.

 

Vizualizari
7842
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings