Claudiu Zamfir

140 de milioane de dolari, investiți într-un site din SUA

Thumbnail

Un site american de vânzare-cumpărare a mașinilor second hand a obținut o finanțare de peste 140 milioane de dolari din partea unor investititori, informează vineri TechCrunch.

Startupul californian Shift Technologies a obținut runda de investiții, formată din capital de risc și datorii convertibile, într-o rundă de investiții serie D condusă de distribuitorul auto Lithia Motors.

Alți investitori ai Shift, în runde anterioare, sunt BMW iVentures, Alliance Ventures, Goldman Sachs Investment Partners sau Highland Capital.

Deschis în 2013, acest marketplace operează doar pe piața de mașini la mâna a doua din statul american California.

La fel ca site-urile de anunțuri auto de la noi, Shift permite proprietarilor de mașini să-și posteze anunțurile și să intre în contact cu potențialii cumpărători.

În plus, însă, Shift dezvoltă puternic o altă latură a afacerii sale: cumpără mașini second-hand, le testează bine, le recondiționează și le revinde apoi pe site. Startupul se laudă că mașinile pe care le vinde trebuie să treacă printr-o inspecție "riguroasă" în peste 150 de puncte.

De asemenea, prin intermediul site-ului, cumpărătorii de mașni rulate pot obține și finanțări și să efectueze testări înainte de a cumpăra mașina.

În urmă cu o săptămână, un concurent al Shift pe piața americană a mașinilor SH, site-ul Vroom.com, a obținut o nouă finanțare, în valoare de 30 de milioane de dolari, pentru dezvoltare, după ce a fost nevoit să concedieze din personal din cauza unor dificultăți.

Vroom.com a fost lansat în anul 2013, de către Allon Bloch (CEO, atunci), Elie Wurtman (președinte executiv), Marshall Chesrown (COO) și  Kevin Westfall (membru al Consiliului de Administrație), antreprenori și manageri cu experineță în domeniul auto. Până acum, startupul a reușit să obțină investiții totale de 320 de milioane de dolari, de la mai mulți investitori, printre care Jeffery Boyd, președintele The Priceline Group (care deține Booking.com, printre altele), fondurile Catterton, General Catalyst Partners, Allen & Company și T. Rowe Price.

De altfel, din 2016, Vroom l-a luat în funcția de CEO pe Paul Hennessy, care a condus marketingul la Booking.com, iar fondatorul Allon Bloch s-a retras pe o poziție de consilier la site-ul auto.

În România,  Autovit.ro este unul dintre cele mai cunoscute site-uri de vânzare-cumpărare de mașini second hand. În 2009, firma Visual Soft, care deține Autovit.ro, a fost achiziționată de către grupul sud-african Naspers, pentru 4,7 milioane de euro. Potrivit ZF.ro, cei 4 acționari ai Visual Soft de la vremea aceea erau și acționarii majoritari ai târgului de mașini Autivit de la Vitan-Bârzășeti, din București: Cornel Pârvu, Florea Pârvu, Florian Nilă și Irina Nilă.

Ca să facem o comparație, dacă Autovit.ro a fost cumpărat pentru 5 milioane de dolari, Vroom.com este evaluat la circa 650 de milioane de dolari. La rândul său, Shift Technologies a strâns investiții totale de 265 de milioane de dolari până acum.  

În prezent, Autovit este integrat cu principala platformă de marketplace deținută de Naspers în România, OLX. Naspers mai controlează în România și alte afaceri în comerț online, cea mai mare fiind eMag.

Parallax

Vizualizari
1065
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri