SASE SFATURI de la Guy Kawasaki: Cum sa-ti prezinti ideea catre investitori
Utilizator neî… (neverificat)

SASE SFATURI de la Guy Kawasaki: Cum sa-ti prezinti ideea catre investitori

Imagine principala
SASE SFATURI de la Guy Kawasaki: Cum sa-ti prezinti ideea catre investitori

Guy Kawasaki, directorul de marketing responsabil de primul Macintosh al Apple, în 1984, si unul dintre cei mai cunoscuti oameni din Silicon Valley care lucreaza in domeniu, a publicat un “ghid minimal de pitch” pentru antreprenorii care vor sa-si gaseasca investitori.



Potrivit lui Kawasaki, care a publicat articolul in reteaua LinkedIn, prezentarea este destinata atat celor de la care vrei sa iei bani, cat si angajatilor, clientilor si partenerilor, si ar trebui gandita astfel incat sa explice pe intelesul tuturor, cat mai scurt si cat mai eficient, ideea si afacerea.



Ce recomanda Kawasaki:



    \t
  • Scurteaza prezentarea la maximum zece slide-uri pe care sa le poti prezenta in maximum zece minute. Textul nu trebuie sa aiba o marime mai mica de 30. Scopul este acela de a te obliga sa explici succint afacerea intr-un mod eficient, rapid si usor de inteles

  • \t
  • Slide-urile ar trebui sa foloseasca culoarea neagra ca fundal. Kawasaki spune ca un fundal negru denota mai multa seriozitate si e mai usor de citit

  • \t
  • Abordeaza pitchingul asa cum ai incerca sa abordezi pe cineva pe Tinder. Omul de marketing compara prezentarea unei idei cu online dating-ul: exista servicii online unde utilizatorii cauta un partener in functie de multe criterii, incercand sa afle totul despre el, si exista aplicatii precum Tinder, unde prima impresie este totul

  • \t
  • Decoleaza precum F-18. Un avion F-18 are nevoie de doar 200 metri pentru a decola, pe cand un 747 are nevoie de doua mile. Totul este sa captezi atentia din primele minute ale prezentarii

  • \t
  • Incearca sa ai pregatit un demo atunci cand prezinti. Scopul unui pitch este sa atragi atentia pentru a ajunge in faza semnarii unui contract, insa doar o poveste nu e suficienta. Daca ai deja un produs in dezvoltare, ideal e sa spui ce problema rezolva, ce oportunitate ai in piata si sa faci o demonstratie care sa convinga inainte de a termina slide-urile prezentarii

  • \t
  • Lasa o singura persoana sa vorbeasca. Kawasaki spune ca, desi investitorii sunt foarte atenti la echipe, doar o singura persoana ar trebui sa prezinte in fata acestora, cu atat mai mult cu cat nu toata lumea are abilitatile necesare


Aceasta nu este insa prima data cand Guy Kawasaki ofera sfaturi antreprenorilor in cautare de investitii. De altfel, el a creat si un sablon de prezentare a startupurilor (foto atasat, click pentru marire) ce poate fi luat drept model, dar si o serie de sfaturi practice legate de designul slide-urilor.



pitch-deck
Parallax

Vizualizari
286
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri