Denisa Crăciun

Sfaturi pentru firmele care se pregătesc de Black Friday 2022

Black Friday - 2022

De Black Friday 2022 retailerii din România se așteaptă la o creștere a vânzărilor între 60% și 200%, potrivit unei agenții de email marketing care a realizat și o serie de recomandări pentru firmele care se pregătesc de eveniment.

Astfel, pentru a-și creștere vânzările, firmele românești ar trebui, confrom agenției White Image, să:

  • creeze o strategie de email marketing prin organizarea bazei de date: retailerii care nu se pregătesc din timp riscă să piardă cea mai mare oportunitate a anului, aceea de a colecta date importante despre clienții deja aflati în baza de date, dar și date despre noi clienți, arată agenția;
  • continue să comunice cu clienții activi și să renunțe la cei inactivi – cei care vor cumpăra de Black Friday sunt cei care au cumpărat și în campaniile anterioare, ceea ce înseamnă că sunt șanse mici ca cei inactivi să facă achiziții cu această ocazie;
  • trateze special clienții existenți – anunțarea în avans a reducerilor pentru a nu se confrunta cu problema lipsei de stoc si/sau un discount suplimentar pentru clienți;
  • planifice o comunicare în perioada pre-campanie pentru anunțarea evenimentului oficial de Black Friday, anunțarea graduală a diverselor produse disponibile în ofertă, informări privind cantitățile disponibile și epuizarea stocului;
  • creeze un conținut care poate fi dinamic, cum ar fi actualizarea dinamică a stocurilor, în timp real în email, anunțarea expirării unei oferte și înlocuirea cu o altă ofertă pentru clienții care încă nu au deschis emailul;
  • folosească un design simplificat pentru newsletterele trimise și sa le testeze din timp – cele mai convigătoare layout-uri sunt cele simple, clare, user friendly, care invită la achiziție pe loc; prin urmare, trebuie evitate layout-urile cu animații sau cu un conținut prea încărcat;
  • să aleagă subiecte clare pentru emailurile care vor fi trimise, care să nu comunice doar ideea de reducere, ci și pentru ce este reducerea, ce problemă rezolvă sau ce nevoie a clienților îndeplinește;
  • comunice empatic și să conecteze publicul țintă, care întâmpină anumite probleme sau are anumite nevoie pentru care există soluții: este utilă comunicarea segmentată, în care să fie identificate interesele clienților și prin care să fie expuse produsele sau serviciile dorite de aceștia.

Retailerii din România estimează o creștere a vânzărilor între 60% și 200% la ediția Black Friday 2022, comparativ cu o perioadă fără reduceri, din campaniile promoționale transmite prin email și SMS, arată agenția.

Cele mai active companii de „Vinerea Neagră” sunt din domeniile:

  1. electro-IT;
  2. fashion;
  3. beauty;
  4. travel;
  5. auto;
  6. banking.

De Black Friday, cele mai folosite canale de promovare și vânzare sunt email-ul și SMS-ul, în care companiile investesc între 3.000 și 15.000 de euro pentru comunicare, arată agenția de email marketing.

În medie, un retailer trimite între 3 și 7 email-uri cu conținut diferit, înainte și în timpul weekendului de Black Friday, respectiv două SMS-uri, pentru anunțarea ofertelor.

„Black Friday este cel mai bun moment din an pentru creșterea vânzărilor și în alte campanii, pe întreg anul. Organizată de timp și în mod strategic, pornind de la creșterea și organizarea temeinică a bazei de date a clienților, campania de Black Friday devine mai mult decât câteva zile de vânzări intensive, devine o rampă de lansare a unor noi oportunități de vânzare și de business pe termen lung”, punctează Grațiela Lupu, Managing Partner White Image

Parallax

Vizualizari
323
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri