A.M.

Patru sectoare de afaceri cu cele mai multe oportunitati de investitii

Imagine principala
Patru sectoare de afaceri cu cele mai multe oportunitati de investitii

Dupa o perioada de crestere foarte mare a investitiilor in zonele de publicitate online si retele sociale, patru noi sectoare de afaceri se remarca pentru 2016, zone in care investitiile ar putea fi mai mari ca oricand.


Potrivit lui Tomasz Tunguz, investitor australian in cadrul fondului RedPoint, cele mai bune industrii in care antreprenorii evolueaza sau merita sa inceapa o afacere in 2016 cu scopul de a beneficia de investitii semnificative sunt Big Data, educatia, securitate online si platforme de tip sharing-economy.


In ceea ce priveste startupurile de tip Big Data (analiza a datelor si informatiilor la scala mare), acestea au atras, in 2015, peste 7,5% dintre finantarile de Serie A, de la 2,5% in 2010, iar tendinta e aceea de crestere. Oportunitatile sunt cu atat mai mari cu cat, pe langa companiile private, tot mai multe state intentioneaza sa implementeze sisteme informatice care sa analizeze datele pentru a eficientiza procesul birocratic.


Educatia este o alta industrie de viitor, in care interesul finantatorilor a crescut semnificativ in ultimii cinci ani. Investitiile initiale in companii din acest sector au crescut de la 6% in 2010 la 10% in 2015. In plus, doua companii de profil, 2U si Instructure s-au listat deja pe bursele americane, iar Apple a achizitionat, zilele trecute, startupul LearnSprout, ce beneficiase de o investitie de patru milioane dolari. O companie concurenta a LearnSprout, Clever, pe de alta parte, a primit, in trecut, finantare de 40 milioane dolari.


Legat de startupurile de securitate online, Tunguz spune ca, desi numarul investitiilor de tip A il depaseste pe cel al investitiilor initiale, in 2016, ar putea fi chiar invers datorită tot mai multor pericole online pentru utilizatori, atat persoane, cat si companii.


Nu in ultimul rand, a patra piata semnificativa este cea a startupurilor de tip sharing-economy, in care activeaza companii precum Uber sau AirBnb, doi exponenti ai “unicornilor” (companii evaluate la peste un miliard de dolari) ce aduc atat profit companiilor de tip marketplace, cat si colaboratorilor – de exemplu, soferii Uber sau proprietarii de apartamente ce le inchiriaza turistilor prin intermediul platformei AirBnb.


Sursa: StartupSmart.

Parallax

Vizualizari
157
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri