Denisa Crăciun

Românii aleg produsele alimentare în funcție de preț. Câți citesc eticheta (Studiu)

Thumbnail

Românii aleg produsele alimentare în funcție de preț și abia apoi citesc eticheta, conform unui studiu care mai arată că 14% dintre consumatori declară că țin cont de aspectul produselor și 7% le aleg în funcție de notorietatea brandului.

39% dintre românii din mediul urban aleg produsele alimentare în funcție de preț și 30% în funcție de etichetă (doar 20% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 – 29 de ani declară că sunt atenți la etichetă), arată un studiu iSense Solutions.

Pentru românii din mediul urban, categoriile de produse alimentare pe care le au în atenție, atât din punct de vedere al verificării etichetelor, cât și al respectării instrucțiunilor de consum după desfacere sunt:

  • Produsele lactate (79% verifică întotdeauna eticheta și 70% respectă condițiile de consum);
  • Ouăle (74% citesc întotdeauna informațiile de pe etichetă);
  • Conservele (67% citesc întotdeauna eticheta și 75% respectă condițiile de consum).

Cele mai verificate informații de pe etichete sunt:

  • Termenul de valabilitate (85%, în special de către categoria de vârstă 46 - 65 de ani – 93%);
  • Llista de ingrediente (64%);
  • Condițiile de consum (33%).

La polul opus, când vorbim despre etichetele pe care nu le verifică niciodată, respondenții din mediul urban spun că nu citesc etichetele apelor minerale/ plate (27%), ale băuturilor alcoolice (23%), etichetele de pe cafea sau preparate din cafea (15%), sucuri (14%) și paste făinoase (11%).

La capitolul așteptări, 71% dintre românii din mediul urban vor ca etichetele să aibă o delimitare clară între ingrediente naturale și conservanți, 61% ar vrea să fie explicate ingredientele de tip conservant (semnificativ mai mult în rândul bărbaților, 67%), iar 36% ar dori să găsească recomandări privind asocierea cu alte produse sau rețete.

De asemenea, în ceea ce privește valoarea nutritivă a produselor și menționarea acesteia pe etichetă sub numele de Nutri-score, 48% dintre românii din mediul urban au definit corect acest concept, iar semnificația sistemului de notare (de la „A” - cea mai buna valoare nutritivă, la „E” - produse cu o valoare nutritivă redusă) este cunoscută de către 51% dintre aceștia.

Cercetarea arată că de multe ori consumatorii nu au o înțelegere clară a modului în care este calculat scorul (ce ingrediente/valori sunt luate în considerare).

Conform datelor, Nutri-Score-ul nu influențează neapărat achiziția, dar îi ajută pe consumatori să țină evidența produselor „bune” și „rele” din dieta lor.

Datele provin din două studii, un studiu cantitativ și un studiu calitativ. Studiul cantitativ a cuprins 503 de interviuri online și este reprezentativ pentru intervalul de vârstă 18 – 65 de ani din mediul urban, grad de eroare +/- 4.37%, la un nivel de încredere de 95%.

Parallax

Vizualizari
205
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri