Denisa Crăciun

Studiu: 50% dintre românii din mediul urban și-au schimbat comportamentul de folosire a cosmeticelor în pandemie

Thumbnail

Jumătate dintre românii din mediul urban și-au schimbat comportamentul de utilizare a produselor cosmetice și de îngrijire personală de la începutul pandemiei până în prezent, potrivit unui studiu iSense Solutions.

28% dintre respondenți spun că folosesc mai puține cosmetice de la instalarea pandemiei în România, în timp ce peste 10% declară că și-au schimbat rutina de îngrijire. Un procent relativ mic de intervievați, de 6%, confirmă că au renunțat să mai folosească orice fel de produs cosmetic.

Există o serie de criterii pe care românii din mediul urban le iau în calcul atunci când achiziționează produsele de îngrijire sau de make-up (în cazul femeilor): în aproape 70% din situații contează beneficiile, pe locul al doilea se situează ingredientele produselor (cu un procent de peste 35%) și renumele mărcii în peste 30% din cazuri, potrivit studiului iSense Solutions.

Recomandarea medicului se situează pe penultimele locuri, cu un procent de 16%, urmată de recomandarea prietenilor (14%) și recomandarea specialistului din magazin (9%). 

Respondenții care locuiesc la oraș spun că de obicei cumpără o dată pe lună produse cosmetice și de îngrijire (38%), în timp ce 34% declară că le achiziționează o dată la 2 - 3 săptămâni. 

Cercetarea mai scoate la iveală faptul că femeile preferă magazinele online într-un procent de peste 40% față de bărbați (25%), iar în 3 din 10 cazuri românii spun că folosesc cremele de sezon, cum ar fi cele care conțin SPF.

„A avea un ritual de îngrijire corespunzător reprezintă un trend în rândul utilizatorilor de cosmetice, în special în cazul femeilor. Această nevoie este completată și de încercarea de a găsi și a folosi produse cât mai puțin procesate, care să conțină cât mai puține ingrediente (de preferat doar substanța activă), să fie naturale, dar și produse care să răspundă mai multor nevoi și cu rezultate de impact. Și chiar dacă în acest moment produsele cosmetice și de îngrijire de sezon nu sunt văzute ca fiind un <<must-have>> și în sezoanele mai reci, informarea utilizatorilor despre acest subiect este în creștere,  fiind un subiect discutat și întâlnit frecvent pe rețelele sociale”,  declară Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions.

Cercetarea calitativă a fost realizată la sfârșitul lunii iulie pe un eșantion de 500 de respondenți, cu un grad de eroare de +/-4.38% și face parte din studiul Omnius Săptămânal.

iSense Solutions este o companie fondată în 2014, care folosește metode de explorare și analiză a consumatorului modern. 

 

Parallax

Vizualizari
249
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri