Denisa Crăciun

1 din 3 români nu mai lasă bacșiș livratorului sau chelnerului. Top aplicații de food delivery în România

Thumbnail

Piața de servicii alimentare din România a crescut în 2021 până la 5,66 miliarde de euro și a depășit, astfel, cu 21% recordul din 2019, înainte de izbucnirea pandemiei COVID-19, potrivit unui raport care mai arată că 1 din 3 români nu mai lasă bacșiș chelenerului sau livratorului.

Chiar și așa, românii au început să cheltuiască mai mulți bani pentru serviciile alimentare, valoarea bonului crescând în toate categoriile analizate în studiu – restaurante, fast-food, cafenele, cantine, puburi etc.

Cu toate acestea, 59% din piață este în continuare generată de bonuri cuprinse între 21 și 50 de lei, arată studiul realizat de Hospitality Culture Institute.

„Industria de food service a închis anul 2021 la un nivel record de 5,66 miliarde de euro, însă creșterea se datorează în primul rând segmentului de food delivery, care a adus mulți consumatori noi în categorie. Spre finalul anului trecut au început să scadă comenzile de acasă, fiind înlocuite cu cele de la birou, iar apetitul consumatorului de a comanda de la branduri cu care nu a interacționat și fizic se află pe un trend ascendent puternic”, susține Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Top aplicatii de food delivery în România

Potrivit raportului, Glovo este liderul  pieței de agregatoare de food delivery, urmat de Tazz și foodpanda.

„Performanța este cu atât mai notabilă cu cât, la începutul acestui an, Glovo a achiziționat infrastructura și serviciile foodpanda, consolidându-și poziția de lider”, conform raportului.

„Din punct de vedere al modalității de plată, cash-ul recâștigă din terenul pierdut în timpul pandemiei, ceea ce face să fie și mai surprinzătoare creșterea agresivă a numărului de români care nu mai lasă tips în locație sau la delivery. Astfel, în doar un an, procentul celor care nu lasă tips s-a triplat, ajungând la 32%”, adaugă Florin Maxim.

Din 2016, raionul gastro din supermarketuri/hypermarketuri crește anual cu peste 30%. În schimb, o premieră în același interval de timp este preferința românilor în ceea ce privește forma meniului.

Astfel, pentru prima dată în ultimii 5 ani, românii preferă meniul digital în defavoarea celui fizic.

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în parteneriat cu Exact Business Solutions.

Parallax

Vizualizari
903
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri