Regulile lui Eric Schmidt, fostul CEO Google, pentru folosirea e-mail-ului
Utilizator neî… (neverificat)

Regulile lui Eric Schmidt, fostul CEO Google, pentru folosirea e-mail-ului

Imagine principala
Regulile lui Eric Schmidt, fostul CEO Google, pentru folosirea e-mail-ului

Comunicarea s-a schimbat fundamental odata cu aparitia internetului, iar e-mail-ul a devenit obligatoriu. Cum il foloseste insa un CEO al uneia dintre cele mai mari corporatii din lume? Eric Schmidt, fostul CEO Google, a listat noua reguli pe care le respecta cu sfintenie pentru a avea o comunicare mai eficienta in interiorul si in exteriorul companiei.


Lista lui Eric Schmidt a fost publicata de revista americana Time, un fragment din cartea How Google Works scrisa de fostul CEO impreuna cu Jonathan Rosenberg, Senior Vice President of Products in cadrul Google. Iata cele noua reguli.


1. Raspunde rapid


Cei mai buni – si mai ocupati – oameni pe care ii cunoaste Schmidt raspund foarte repede la mesaje. Raspunsurile rapide creeaza o legatura comunicationala pozitiva si cresc timpii de luare a deciziilor. Indiferent cat de scurte, reprezinta si un mod de a le transmite celorlalti ca ii placi.


2. Cat mai scurt si mai la obiect


Fiecare cuvant conteaza, mai ales cand esti ocupat. Daca descrii o problema, fa-o succint. Nu include paragrafe peste care tu ai sari atunci cand citesti mail-ul. Si ceilalti vor sari peste ele. Cele mai multe mail-uri au astfel de continut.


3. Fa curatenie constant in contul de e-mail


Se pierde foarte mult timp deschizand si citind e-mail-uri care au mai fost citite. Cautarea e-mail-urilor la care e necesar un raspuns implica alti timpi morti. Solutia este prioritizarea: daca ai citit destul ca sa necesite un raspuns rapid, raspunde imediat. Daca exista mesaje care nu sunt urgente, lasa-le pe mai tarziu. Foloseste foldere pentru a le marca in functie de prioritate si curata-le in fiecare zi dupa ce le-ai raspuns.


4. Raspunde la e-mail-uri incepand cu cele mai noi.


Daca lucrezi intr-o companie mai mare, iar e-mail-ul mai ajunge si la alti colegi, cineva o sa preia respectiva conversatie si va rezolva problema.


5. Imparte informatiile utile si cu ceilalti


Daca primesti mesaje cu informatii relevante, intreaba-te caror angajati le-ar putea fi utile. La finalul zilei, inainte de a inchide e-mail-ul, intreaba-te ce ai uitat sa dai mai departe.


6. Daca folosesti optiunea BCC, intreaba-te de ce o faci


Raspunsul, aproape de fiecare data, este ca vrei sa ascunzi ceva. Intr-o companie, acest obicei este mai degraba contraproductiv. Corect ar fi ca, atunci cand trimiti un e-mail, fie adaugi public persoana, fie nu mai adaugi alti destinatari. In plus, cand sunt multi in conversatie, incearca sa-i scoti pe cei care nu mai sunt relevanti discutiei si se vor bucura ca nu vor mai primi inca o notificare.


7. NU MAI TIPA!


Daca vrei sa tipi la cineva, tip-i in fata. Pe internet, e foarte usor sa para ca tipi, mai ales cand abuzezi de CAPS LOCK.


8. Follow-up


Cand trimiti un mesaj cuiva spunandu-i sa rezolve o problema, specifica faptul ca vrei sa fii tinut la curent si marcheaza mesajul ca atare. Data viitoare cand vrei detalii, in cazul in care nu ai primit, cauta e-mail-ul si retrimite-l, intreband si daca s-a rezolvat.


9. Ajuta-te singur sa gasesti mesaje mai vechi


Daca stii ca trebuie sa trimiti un e-mail important pe un subiect pe care vei reveni, retrimite-l catre adresa ta folosind cuvintele cheie esentiale, pentru a fi mai usor de gasit atunci cand il vei cauta. E valabil si pentru documente importante, acte, asigurari etc.

Parallax

Vizualizari
8
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri