Peste 340.000 de firme din România, afectate de noile reguli de prelucrare a datelor personale
Raluca Abrihan

Peste 340.000 de firme din România, afectate de noile reguli de prelucrare a datelor personale

Thumbnail

Afacerile a peste 340.000 de firme din România, reprezentând aproape jumătate din numărul total al persoanelor juridice înregistrate, vor fi influențate semnificativ de noile reglementări europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, arată rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres.

 

Potrivit noilor reguli (Regulamentul UE 2016/67 — GDPR), aplicabile de la 25 mai 2018, companiile trebuie să ofere mai multe informații legate de modul în care colectează și păstrează date ale clienților, să le ofere acestora dreptul de a fi șterși din evidențe și să implementeze reguli speciale de protecție a minorilor.

De asemenea, orice scurgere de date va trebui notificată în cel mult 72 de ore la autoritatea de supraveghere.

Firmele vizate de aceste noi reglementări sunt, în special, multinaționale, agențiile de marketing și publicitate, firmele de sondare a opiniei publice, băncile și firmele din domeniul informațiilor și al comunicațiilor, arată cercetarea Perceptum, citată de Agerpres.

“Implicațiile noilor reglementări nu se limitează la firmele din domeniile mai sus amintite, ci vor viza, mai mult sau mai puțin, tot mediul de business. De exemplu, orice firmă care intenționează să cumpere sau să închirieze baze de date pentru campanii de email marketing riscă și mai mult dacă aceasta a fost obținută ilegal. Cel mai probabil, va exista o perioadă de grație post-implementare, astfel că organizațiile care nu se supun noilor reglementări nu vor fi amendate imediat. Însă efectele în cazul în care acestea nu respectă noile reguli vor fi mult mai puternice decât până acum”, arată Raluca Ghilea, director executiv al Perceptum, agenția de servicii integrate care a realizat studiul citat.

Una dintre cele mai dificile reglementări, susțin realizatorii studiului, prevede obținerea acordului explicit al persoanei pentru a-i folosi datele în campanii de email marketing. Afacerile care funcționează, cu preponderență, prin acest mecanism comercial riscă să-și piardă cea mai mare parte din business, chiar să intre în faliment, dacă nu respectă noile reguli, se precizează în document.

Vezi ce amenzi riscă firmele care nu vor respecta noul regulament

Ce au de făcut proprietarii de site-uri şi magazine online înainte de intrarea în vigoare a noului regulament european de protecţie a datelor

Parallax

Vizualizari
2327
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings