Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul Covid-19
Raluca Abrihan

Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul Covid-19

Thumbnail

Ținând cont de contextul creat de Covid-19, cele mai mare provocări pe care oamenii de HR le întâmpina în implementarea muncii remote sunt: gestionarea documentelor administrative (52%), aplicarea legislației (25%) și evidența orelor lucrate de către colegi (21%), arată un studiu realizat de o firmă de recrutare.

În perioada aprilie 2020, compania My HR Lab a derulat în mediul online chestionarul intitulat “Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul creat de Covid-19”, chestionar la care au răspuns peste 100 de profesioniști implicați în procesele de resurse umane din România.

Faptul că, în contextul creat de Covid-19, birocrația reprezintă pentru HR o problemă în implementarea muncii remote nu este o noutate. Înainte de pandemie, cele mai multe acte precum: contractul de muncă, adeverințele sau cererile de concediu existau și se semnau în format fizic”, spune Beatrice Galațanu - Owner & Trainer My HR Lab.

Pentru 50% dintre respondenți este destul de dificil să transmită în organizație diferitele schimbări care intervin în această perioadă. De asemenea, 24% dintre oamenii de HR consideră că a comunica cu angajații care au copii și stau cu ei acasă reprezintă o altă provocare. Alte dificultăți cu care HR-ul se confruntă legat de comunicare sunt: discuțiile cu instituțiile statului (18%), cu hiring managerii (17%) sau cu board-ul companiei (16%). În ceea ce privește desfășurarea activităților care țin de întregul departament de resurse umane, cele mai mari provocări sunt:

  1. menținerea engagement-ului în echipă;

  2. induction-ul/ onboarding-ul noilor colegi;

  3. gestionarea cerințelor venite din partea angajaților care lucrează remote;

  4. gestionarea interacțiunii cu candidații.

"O provocare importantă pe care o întâmpină HR-ul în această perioadă este legată de onboarding-ul noilor colegi, care acum se desfășoară online. Conform unui sondaj realizat de noi anul trecut, doar 50% dintre companii aveau un proces de onboarding definit și implementat. Ținând cont de contextul actual, companiile vor fi nevoite să-și regândească strategiile și procesele de HR pentru a se adapta diferitelor schimbări legate de munca remote sau de distanțarea fizica impusă de pandemie”, mai spune Beatrice Galațanu.

Chestionarul Provocările HR-ului legate de munca remote în contextul creat de Covid-19”, a fost promovat în luna aprilie 2020 pe site-ul My HR Lab și pe paginile de Facebook, LinkedIn și Instagram ale My HR Lab. Au răspuns întrebărilor un număr de 103 profesioniști implicați în procesele de resurse umane.

Parallax

Vizualizari
939
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings