Cum poti folosi YouTube ca unealta de promovare pe YouTube
Utilizator neî… (neverificat)

Cum poti folosi YouTube ca unealta de promovare pe YouTube

Imagine principala
Cum poti folosi YouTube ca unealta de promovare pe YouTube

Toata lumea vorbeste de promovare in social media si in motoare de cautare, dar cat de des e luat in calcul YouTube? Si, mai ales, cat e de eficient? Daca esti creativ si esti atent la statistici, este un canal nu doar eficient, ci si foarte ieftin. Despre cum sa iti faci reclama pe YouTube, ne spune Cristian Ignat, head of Pay-per-click Division la 2 Parale, agentie Platinum Google Engage si specialist in marketing online.



Pentru cineva la inceput de drum, Cristian Ignat recomanda, pentru bugete mici, campaniile in motoare de cautare. Insa daca are o strategie pe termen lung, unui antreprenor ii recomanda cu caldura sa ia in calcul si YouTube drept canal de promovare, chiar si daca bugetul este mic.



“Un exemplu de campanie eficienta pe YouTube cu un buget restrans pentru acest canal au avut cei de la O-mac. Una din reclamele facute de ei este aceasta. Veti putea vedea acolo ca au facut o serie de reclame pe acelasi stil. Este foarte important sa incerci sa fii cat mai creativ astfel incat publicul tau sa nu dea ‘skip’ si sa-ti tina minte reclama”, spune acesta.


Tipuri de reclame pe YouTube

Daca ar fi sa impartim reclamele pe YouTube in categorii, Cristian Ignat spune ca sunt de trei tipuri: in rezultatele cautarii - la fel ca in cazul Google, preroll (cele care ruleaza inainte de clipul dorit de utilizator) si cele de tip banner, ce apar peste clip.



“In YouTube Search, atunci cand cineva cauta ceva pe YouTube, primele vor aparea reclamele sponsorizate. Acest tip de reclame este recomandat unui business in care produsele sau serviciile sunt cautate in format video. Spre exemplu, un salon de infrumusetare din Cluj ar putea aparea pentru cautarile din acest oras pe cuvinte cheie precum ‘machiaj de zi’, ‘machiaj pentru nunta’ etc. La fel, un magazin de IT&C care vinde telefoane, poate aparea la cautarea anumitor modele specifice pe YouTube. Pentru acest tip de reclama, se plateste pentru fiecare click pe care cineva il da pe reclama”, explica specialistul 2 Parale.



In ceea ce priveste reclamele de tip preroll, numite si InStream, acestea sunt reclamele de tip “skipable” si peste care se poate sari doar dupa primele 5 secunde din reclama: “Pentru acest tip de reclame, platim pentru fiecare vizualizare reala. Mai exact, platim cand cineva vede intregul spot sau minimum 30 de secunde din el, in functie de lungimea sa. Un alt beneficiu al acestui tip de reclama este faptul ca putem targeta in functie de profilul persoanei sau in functie de subiectele site-urilor vizitate anterior ori a videourilor urmarite pe YouTube.”



Nu in ultmul rand, reclamele de tip banner din coltul din dreapta sus sau de deasupra barei de control, pot fi afisate vizitatorilor care se uita la un anumit tip de continut, sau pe baza de profil.



“Similar, putem sa ajungem la acest public printr-un banner sau reclama text afisata in josul video-ului. Pentru acest tip de reclame se plateste pentru fiecare click pe reclama”, spune Cristian Ignat.


Elementele unei reclame eficiente pe YouTube

In primul rand, daca vrei sa ai succes, trebuie sa fii creativ, spune reprezentantul agentiei 2 Parale.



“Cred ca, in primul rand, reclama video ar trebui sa fie creativa. Eu sunt de parere ca, in general, reclamele ar trebui sa fie cat mai creative, nu doar pe YouTube, dar cu atat mai mult cand este vorba de acest canal. Un fel de ‘regula’ principala este ca, in primele cinci secunde, reclama video sa transmita o emotie sau sa starneasca o curiozitate. Reclamele video au cateva beneficii pe care nu le mai alte tipuri de reclame. Unul dintre ele este faptul ca poate transmite usor o poveste, iar un brand se va asocia cu o poveste. De asemenea, putem transmite emotii prin reclamele video. Este greu sa faci asta prin bannere sau prin reclame text”, explica acesta.



In plus, cand vine vorba de reclamele video, poti vedea numarul de click-uri pe care il primesti de pe o reclama si procentajul de persoane care s-au uitat la reclama ta: “Poti, de asemenea, vedea unde au renuntat oamenii sa se mai uite la reclama ta: s-au uitat la 25% din reclama, la 50%, 75% sau 100%? Obiectivul nostru ar trebui sa fie sa atragem o rata de vizualizare cat mai mare. Sa ne dorim sa avem cat mai multe persoane care au vazut reclama noastra pana la final.”



Avand astfel de informatii, poti intelege cum se comporta utilizatorii, unde si ce trebuie sa imbunatatesti viitoarele clipuri cu care iti propui sa te promovezi.


Urmareste aici un tutorial video Google: Cum sa iti promovezi produsul pe Youtube mai ieftin decat la TV


Ce buget iti trebuie pentru reclama pe YouTube

Din punctul de vedere al lui Cristian Ignat, bugetul optim incepe la 2.000 euro lunar, insa asta nu inseamna ca trebuie sa investesti o gramada de bani, ci ca trebuie sa fii atente pe ce-i cheltuiesti. Un buget minim, spune el, dar care se dovedeste eficient, se ridica la 200-300 euro lunar.



“Conteaza si cat de mare este audienta ta. Daca ai un produs nisat, atunci iti este suficient un buget de cateva sute de euro. Aici e foarte important sa stiti ca un cost pe vizualizare de reclama poate ajunge la 0.02 lei sau, uneori, chiar la 0.01 lei. Asta inseamna jumatate sau un sfert de cent. Este un cost infim, as spune, si de aceea recomand cu incredere sa folositi YouTube, chiar si cu un buget cat de mic. Iar ca sfat, nu licitati mult. Incepeti cu 0.05 lei, iar daca nu aveti afisari, cresteti-le ulterior”, recomanda managerul 2 Parale.


Inainte de orice, care e obiectivul tau?

Cand vine vorba de investit in reclama, trebuie sa iti propui niste obiective concrete, care sa aduca rezultate afacerii tale. Pentru asta, spune Ignat, un antreprenor ar trebui sa porneasca de la cea mai simpla intrebare: “Cum sa fac astfel incat cineva care-mi vede reclama pe YouTube sa-si aduca aminte de ea?” Deci, ce ar trebui sa-ti doresti?



“Obiectivele pe YouTube sunt, in general, la nivel de afisari si rata de vizualizare pana la sfarsit. Iti doresti sa ai cat mai multe vizualizari integrale ale spotului tau la un cost cat mai mic. Cu cat ai mai multe persoane care au ajuns sa vada integral reclama ta, cu atat ai sanse mai mari ca acel public sa-ti retina brandul si ce oferi”, spune Cristian Ignat.



Agentia 2 Parale se numara printre principalele agentii de incredere Google in Romania. Esti interesat sa lucrezi cu o agentie Google? Gaseste toti partenerii aici

Parallax

Vizualizari
934
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
serios? Aveti probleme serioase cu titlurile: "Cum poti folosi YouTube ca unealta de promovare pe YouTube."

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri