Denisa Crăciun

Piața reclamelor în România, în 2023: Top branduri cu cele mai mari cheltuieli de publicitate

reclame

Farmaciile și supermarketurile continuă să domine piața reclamelor din România, potrivit unei analize care arată topul brandurilor cu cele mai mari cheltuieli de publicitate în luna mai.

Catena a ocupat prima poziție în ceea ce privește cheltuielile de publicitate în luna mai, cu un rate card estimat la 14,6 milioane de euro, difuzând 10.728 de reclame. Brandul a avut cea mai mare expunere pe TV și prezență minoră pe radio și în presa scrisă, cu un total de 80 de reclame difuzate, potrivit datelor furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor.

Penny se situează pe locul al doilea în clasamentul cheltuielilor de publicitate, alocând un buget de 13,9 milioane de euro (rate card) pentru promovarea produselor sale în luna mai. Au fost difuzate 6.888 de reclame, iar publicul a fost expus în medie de peste 220 de ori pe zi la spoturile acestui brand.

Brandul a avut cea mai mare expunere la TV, cu 6.371 de spoturi difuzate (majoritatea la TV). Prezența în presa scrisă și la radio este, de asemenea, limitată, cu un total de 517 reclame. 

Farmacia Dr. Max, situată pe locul trei, a avut difuzate 8.037 de spoturi publicitare, majoritatea pe canalele TV - 6.310. Rate card-ul estimat pentru acest brand a fost de 12,7 milioane de euro.

Lista brandurilor cu cele mai mari cheltuieli în publicitate este completată de:

  • Lidl, al cărui buget de publicitate s-a ridicat la 12,2 milioane euro (rate card), cu 8.273 de reclame difuzate, dar și Kaufland, cu un rate card estimat la 10,4 milioane de euro și 10.333 de reclame. 
  • Brandurile Profi și Cicatridina și-au crescut investițiile și activitatea de promovare și au pus accent pe consolidarea și extinderea prezenței lor în piață. Profi a difuzat un total de 10.943 de spoturi publicitare și a investit peste 9,9 milioane de euro (rate card) în campaniile sale publicitare. De cealaltă parte, brandul Cicatridina (promovat de Naturpharma România) a alocat peste 9,6 milioane de euro (rate card) pentru cheltuielile de publicitate, însă numărul de spoturi publicitare a fost mai mic, adică 5.240.

Publicul a fost expus în medie de peste 350 de ori pe zi la spoturile Profi. În cadrul perioadei monitorizate, 1-31 mai, Profi a difuzat peste 10.000 de spoturi publicitare la televizor pentru diverse produse promovate. De asemenea, Cicatridina a avut o promovare intensă pe TV.

Carrefour este brandul care desfășoară o promovare în toate mediile, inclusiv presa scrisă, radio și televiziune. Cu un buget de publicitate de 8,9 milioane de euro (rate card) și 6.619 spoturi difuzate în luna mai, se situează pe poziția a opta în clasamentul celor mai vizibile branduri.

Altex a investit 7,7 milioane de euro (rate card) în cheltuielile de publicitate în luna mai, difuzând un total de 5.450 de spoturi publicitare. 

Topul celor mai active 10 branduri în advertising în luna mai se încheie cu Milka. Brandul a investit un total de 7,2 milioane de euro (rate card) în cheltuieli de publicitate și a difuzat 3.977 de spoturi în această perioadă.

Raportul a fost elaborat pe baza datelor din monitorizarea reclamelor Admonit mediaTRUST în perioada 1 - 31 mai 2023. Studiul a inclus reclamele brandurilor din media difuzate la radio, TV și presă scrisă. Cheltuielile prezentate în raport sunt conform tarifelor nete oficiale ale fiecărui mediu, fără a include reduceri.

Parallax

Vizualizari
749
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri