Claudiu Zamfir

Patroni de restaurante: Și clienții sunt responsabili, pedepsele nu pot fi îndreptate doar asupra antreprenorilor HoReCa

Thumbnail

O serie de patroni din domeniul restaurantelor și al turismului fac apel la clienți, atrăgându-le atenția că și ei sunt responsabili pentru respectarea regulilor de prevenire a combaterii pandemiei de coronavirus COVID-19. Patronii reuniți în Alianța pentru Turism (APT) mai spun, într-o scrisoare către premierul Ludovic Orban, că și afacerile din alte domenii sunt cel puțin la fel de expuse la riscurile COVID-19.

Scrisoarea adresată premierului Ludovic Orban este semnată de circa 20 de lideri de organizații patronale care reprezintă agenții de turism, restaurante și alte afaceri din domeniul turismului și al ospitalității. Printre semnatari figurează nume ca Daniel Mischie (patronatul HORA - restaurante), Dragoș Anastasiu și Călin Ile (FIHR).

Câteva idei din scrisoare:

  • Dorim să începem acest demers prin afirmația fermă că majoritatea actorilor acestei industrii sunt responsabili și respectă legile și reglementările în vigoare. Acestea au fost elaborate de Guvernul României împreună cu noi ca și reprezentanți ai industriei, sunt necesare și trebuie obligatoriu respectate de toată lumea. Fără îndoială există și excepții, acestea se mediatizează, trezesc interesul opiniei publice și reușesc să păteze imaginea întregii industrii și să afecteze încrederea clienților, a cetățenilor și a autorităților din această industrie, de altfel profund afectată de criza medicală și economică.
  • Conștienți fiind de aceste efecte, am trecut la abordarea individuală, dar și de grup a celor tentați să pună interesele personale înaintea celor de breaslă și naționale. Acolo unde aceste demersuri nu dau rezultate, apelăm la autoritățile statului să acționeze punctual și vigilent și să ia măsuri drastice în măsura să descurajeze astfel de comportamente pe care și noi le dezavuăm.
  • Dezavuăm ideea și discuțiile din spațiul public care susțin reintroducerea unor restricții în zona HORECA, care ar putea conduce chiar la închiderea localurilor în general.
  • Susținem cu tărie controale, acolo unde sunt indicii sau reclamații care conduc la încălcări de legi, însă nu putem fi de acord cu controale generale efectuate în echipe de control care provin de la 5-6 autorități și care descind în diverse localuri căutând nu numai ireguralitați legate de combaterea pandemiei ci dorind cu orice preț amendarea unităților controlate. Vă rugăm să contribuții decisiv ca astfel de abuzuri, la umbra luptei cu pandemia, să înceteze. Vom susține realizarea de controale și aplicarea de măsuri ferme pentru cei care nu respectă reglementările privind combaterea răspândirii COVID 19, dar în egală măsură contăm pe bunele intenții și disponibilitatea autorităților pentru a ghida și îndruma operatorii către o cât mai mare eficiență în prevenție.
  • Considerăm de asemenea că autoritățile publice au responsabilitatea de a informa publicul și mass-media cu privire la faptul că și alte sectoare economice sunt cel puțin la fel de expuse și deopotrivă pot constitui în aceeași măsură o sursă de răspândire rapidă a pandemiei, insistând pe implementarea măsurilor de protecție și în cazul acestora.
  • Cuvântul de încheiere dorim să îl adresăm turistului român, clientului oricărui local, pentru a atrage atenția asupra faptului că fiecare dintre noi avem o responsabilitiate individuală in lupta anti-pandemie. Respectarea reglementărilor nu poate cădea doar în sarcina antreprenorilor, clienții sunt, în aceeași măsură, responsabili, iar pedepsele nu pot fi îndreptate doar către operatorii din HORECA, ci trebuie să privească, în aceeași măsură, și pe beneficiarii acestor servicii. Suntem cu toții în același joc, în aceeași horă cu numele HORECA. Haideți să o jucăm așa cum se cuvine.

Scrisoare Deschisa HoReCa-Covid by Claudiu on Scribd

Parallax

Vizualizari
7441
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri