Denisa Crăciun

Paște 2022: Ce buget alocă românii pentru masa tradițională și ce cadouri cumpără pentru apropiați

Thumbnail

În 2022, pentru masa de Paște, suma medie pe care românii din mediul urban o vor cheltui pentru produsele alimentare și băuturi este de 533 de lei, potrivit unui studiu care mai arată că 7 din 10 respondenți din România vor petrece sărbătorile acasă, cu o parte din familie.

Anul acesta, 43% dintre românii din mediul urban achiziționează cadouri pentru apropiați, conform unui studiu iSense Solutions. Astfel că bugetul mediu alocat cadourilor de Paște de către aceștia este de 424 lei. Iată ce cadouri vor face:

  • articolele de îmbrăcăminte sau încălțăminte (40%);
  • produsele de casă și cosmeticele (37%);
  • jucăriile (33%);
  • cărțile (23%);
  • banii (19%);
  • băuturile alcoolice (18%);
  • articolele pentru hobby-uri (10%);
  • bijuteriile (8%);
  • electronicele sau electrocasnicele (8%);
  • dulciuri (3%).

Principala sursă de achiziție pentru cadourile de Paște sunt hypermarket-urile și supermarket-urile (53%), apoi magazinele online (49%), mall-urile (44%) si magazinele stradale (15%).

41% dintre românii din mediul urban vor dona de sărbătorile pascale către orfelinate, aziluri de bătrâni sau cazuri sociale. 15% dintre români vor dona bani, in medie 176 lei, iar 26% vor dona lucruri.

Bugetul alocat pentru masa de Paște în 2022

45% declară că bugetul alocat va fi la fel ca cel de anul trecut, 17% vor aloca un buget mai mare decât în 2021, în timp ce 37% vor cheltui o sumă mai mică decât în anul precedent. Cea mai mare parte a bugetului, aproximativ 298 lei, va fi alocată alimentelor de bază, urmată de cadouri (114 lei), vacanțe sau călătorii (98 lei) și articole vestimentare (77 lei).

De menționat că sumele medii sunt calculate din toată populația, indiferent dacă achiziționează sau nu categoria de produse/servicii respectivă.

Unde vor petrece românii Paștele în 2022

13% vor petrece alături de rude, în propria casa, 13% acasă la alte rude sau în vizite scurte la familie. Pe de altă parte,  6% dintre români vor merge în vizită la prieteni, 3% optează pentru un concediu în străinătate, 2% merg la munte si 2% la mare. 

3% dintre romani vor petrece sărbătorile de Paște peste hotare. Cele mai populare destinații pentru vacanța sunt Italia, fiind preferată de 31% dintre cei care vor călători cu ocazia sărbătorilor pascale, urmată de Spania și Franța, care vor atrage 19% dintre turiști.

Apoi Germania și Bulgaria (alese de 15% dintre cei care vor calatori de Paște), urmate de Țările Nordice (Finlanda, Norvegia, Danemarca) și Ungaria, cu 12%. Anglia, Croația și Elveția vor atrage 8% dintre cei ce vor face Paștele peste hotare, iar Austria și Statele Unite ale Americii de 4%.

Ce pregătesc românii pentru masa de Paște

Datele arată că pentru 8 din 10 români din mediul urban ouăle roșii nu vor lipsi de pe masa de Paște. Alături de ele, 52% dintre români vor pune pe masă și cozonac, iar 32% vor consuma și sarmale.

Pasca, salata de bouef și fripturile de porc și pui vor fi consumate de 27%, 30%, respectiv 26% dintre români, pe când friptura și drobul de miel de 20%.

Ciorba de miel este cel mai puțin popular fel de mâncare tradițional ce va fi consumat de Paște, urmând ca doar 8% dintre românii din mediul urban să aibă acest preparat pe masă în ziua de Paște.

Atunci când vine vorba despre pască și cozonaci, 39% afirmă că prepară în casă pasca, iar 38% prepară în casă cozonacii.

22% preferă să comande cozonaci, iar 12% comandă pască. 19% vor avea aceste alimente preparate de către rude sau familie, iar 10% nu vor cumpăra sau prepara deloc aceste două preparate.

Tradiții pascale la români

Cele mai importante tradiții pascale pentru românii din mediul urban sunt:

  • sărbătorirea Paștelui alături de familie și apropiați (34%);
  • vopsirea ouălor roșii (20%);
  • participarea la slujba de Înviere (17%).

Mai puțin de 1 din 10 români spun că tradiția care contează cel mai mult pentru ei este momentul Învierii și cântarea specifică de Înviere (9%), urarea tradițională „Hristos a Înviat!” (8%), participarea la denii (5%), pasca (3%) sau respectarea postului Paștelui (2%).

Datele fac parte din studiul săptămânal iSense Solutions Omnibus, cercetare reprezentativă pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, desfășurat în perioada 15-18 aprilie 2022. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 1009 de respondenți, marja maximă de eroare +/- 3.09%, la un nivel de încredere de 95%.  

Parallax

Vizualizari
207
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri