Denisa Crăciun

44% dintre români spun că în pandemie nivelul de muncă a crescut, dar salariile au stagnat (studiu)

Thumbnail

Aproape 44% dintre români spun că nivelul de muncă a crescut în pandemia COVID-19, însă salariile au stagnat, potrivit unui studiu D&D Research, realizat la solicitarea platformei românești de recrutare Best Jobs, care mai arată că obținerea unui salariu mai mare este motivul pentru care 60% dintre respondenții sondajului își schimbă locul de muncă.

Conform raportului, 80,5% dintre candidații care caută noi oportunități de lucru aleg site-urile de locuri de muncă drept sursă principală de opțiuni.

Angajații români au observat că pandemia COVID-19 a adus modificări pe piața muncii, cea mai importantă dintre ele fiind posibilitatea de a lucra de oriunde, ceea ce îi scutește pe oameni de grija navetei și de găsirea unui loc de muncă în apropierea locuinței.

Pentru categoriile de angajați white collar  („gulerele albe”, angajații de la birouri) și blue collar („gulerele albastrare”, angajații care lucrează în afara unui birou) motivul principal pentru care și-ar schimba jobul este salariul.

De asemenea, angajații din aceste categorii pleacă dintr-o companie atunci când sunt nemulțumiți de relația cu superiorii sau colegii.

De cealaltă parte, angajații gold collar („gulerele aurii”, angajații cu specializări superioare) fac o schimbare în viața profesională când apar diferențe între viziunea și valorile personale și cele ale companiei, mai ales când simt nevoia de dezvoltare profesională, iar angajatorul nu le poate oferi noi provocări.

„Observăm anumite diferențe de opinie între categoriile de angajați, în funcție de nivelul lor de specializare - blue collar, white collar sau gold collar - însă majoritatea românilor indică salariul ca fiind criteriul principal pentru schimbarea jobului și cei mai mulți dintre ei ar vrea să știe salariul într-o etapă cât mai incipientă din procesul de recrutare. Multe companii din România au făcut deja mai mulți pași către o transparentizare a salariilor publicate în anunțurile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apelează deja la această măsură au beneficiul de a-i atrage de la bun început doar pe acei candidați care sunt dispuși să ocupe respectiva poziție”, declară Dan Petre, Business Developer D&D Research.

Angajații din categoriile white și gold collar consideră că oferta de locuri de muncă este variată și criteriile de angajare și specializările lor sunt în concordanță, în timp ce cei din categoria blue collar consideră că cerințele angajatorilor sunt greu de atins.

Criteriile românilor pentru evaluarea site-urilor cu locuri de muncă

Atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită la:

-  numărul de joburi disponibile în orașul unde locuiesc (64,5% dintre respondenți);

- numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%);

- claritatea și detalierea anunțurilor (60%);

- numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

Alte rezultate ale studiului

  • 71,6% dintre participanți observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii;
  • 57% consideră că este dificil să își găsească un loc de muncă;
  • 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

Studiul mai arată și că tinerii, în special absolvenții cu studii superioare, nu își găsesc ușor un loc de muncă potrivit studiilor sau așteptărilor salariale pe care le au, deși există numeroase oferte disponibile.

Studiul cantitativ și calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaților și percepția acestora despre evoluția pieței muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august. Studiul cantitativ s-a desfășurat printr-un chestionar online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.058 de oameni.

 

 

Parallax

Vizualizari
99
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri