Luminita Pirvu

O femeie a renunțat la jobul din multinațională și face bani din plictiseala românilor

Thumbnail

Oana Pascu a renunțat la cariera din corporație pentru a-și îndeplini visul din facultate. În urma cu 20 de ani aceasta visa la o meserie care la vremea respectivă nu exista și anume consultant în alegerea cadourilor. În 2016 a decis să renunțe la job și a lansat o afacere online care vinde cadouri personalizate și experiențiale. 

StartupCafe.ro: Cum și când a apărut ideea de a lansa o afacere online? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Ideea de a fi consultant în alegerea cadourilor pentru alții o aveam încă din anii facultății, însă pe vremea aceea, acum 20 de ani,  mi se părea o iluzie. Acum doi ani și jumătate am hotărât să iau atitudine și să fac efectiv ceva pentru a pune în practică ideea la care nu renunțasem și care “mă urmărea”. Așa cum am intuit, momentul ales a fost mult mai potrivit. Așa a început totul, iar varianta de magazin online a fost firească ținând cont de era tehnologică în care ne aflăm și de caracterul intangibil al produselor.

StartupCafe.ro: Cu ce sumă ați pornit la drum și din ce surse - economii, credit? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Investiția inițială a fost de 5.000 de euro în care eu includ și cheltuielile de dinainte de lansare: dezvoltarea site-ului, identitatea vizuală, echiparea biroului. Ulterior, însă, am investit în mod constant mai ales în promovarea business-ului (principala provocare fiind cum să afle de noi clientul final), dar și în eficientizarea sau dezvoltarea continuă a site-ului etc. La început, am calculat totul astfel încât să mă pot susține personal, dar și să îmi pot susține afaracerea timp de 12 luni. Cred ca este o abordare care îți dă un anumit confort și te lasă să iei deciziile corecte, chiar dacă rezultatul se va vedea în timp. 

StartupCafe.ro: Care sunt cele mai mari probleme pe care le-ați întâmpinat? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Cred că, pe masură ce se dezvoltă un business, antreprenorul are mai multe provocări. Pentru că business-ul nostru reprezintă o inovație, provocarea noastră constă în a crea o nișă și a face cunoscut conceptul. 

StartupCafe.ro: Când ați lansat site-ul, ați avut o strategie în acest sens? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Da, desigur că am avut o strategie sau, mai bine spus un plan. În primul rând am trimis un mail personal celor din rețeaua mea de cunoscuți prin care i-am anunțat de noul drum ales și i-am întrebat dacă doresc să primeasca informații în viitor. De aici mi-au și venit multe comenzi în prima perioadă și astfel am avut o primă bază de clienți către care am trimis newslettere. Apoi am lansat inițial pagina de FB pentru a face cunoscut cât mai repede conceptul și a ne poziționa ca “jucători” în domeniul cadourilor inedite (mai ales că site-ul dura mult mai mult). Am ales câteva cadouri experiențiale “hero” foarte atractive (unul pt ea, unul pt el, unul pt ei).

StartupCafe.ro: Ce canale de promovare ați folosit? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Printre canalele de promovare se numără Facebook și Facebook Ads, media online, Google AdWords, evenimente business, intervenții radio, afișe în lifturile clădirilor de business din clasa A. Investim lunar și în Facebook și în AdWords, precum și în comunicare de imagine sau în participare la evenimente. Bugetul diferă de la lună la lună și de la canal la canal, dar depășim mereu 1.000 de euro / luna investiți în promovare.

StartupCafe.ro: Cât ați investit pe parcurs în dezvoltarea magazinului online? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Am investit 3.300 euro pe contractul inițial și 850 euro ulterior pentru funcționalități ce nu au fost cerute inițial.

StartupCafe.ro: Ce cifră de afaceri ați avut în 2017?

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Anul trecut am avut o cifră de afaceri de aproape 100.000 lei, aproape dublă față de 2016, primul an de funcționare. 

StartupCafe.ro: Câți angajați aveți? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Lucrăm în sistem de colaborare și apelăm la experți care acoperă pentru noi: partea de comunicare; de promovare online; de preluare a solicitărilor de la clienți și organizării experiențelor alături de parteneri; de contabilitate.

StartupCafe.ro: Cum livrați produsele? Ați avut sau aveți probleme cu livrările? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Livrăm prin firma de curierat, pentru că este mult mai ușor să externalizezi către specialiști lucruri la care tu nu te pricepi și care nu fac parte din core-business. Din pacate am avut probleme cu livrările.Cele mai neplăcute momente au fost când cadoul nu a ajuns în ziua aniversării, ci mai târziu sau când nu a ajuns la persoana care trebuia, ci la altcineva sau când i-au fost ceruți bani clientului către care s-a făcut livrarea pentru transport, deși trebuia să fie suportat de noi etc. Unele dintre aceste situații chiar ne-au determinat să schimbăm firma de curierat.

StartupCafe.ro: În prezent câte produse aveți listate pe site? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Pe site avem listate 122 de cadouri, dintre care 104 sunt experiențiale.

StartupCafe.ro: Care este comanda medie? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Comanda medie s-a situat în 2017 în jurul sumei de 750 lei. Nivelul este similar cu anul anterior (752 lei versus 762 lei).

StartupCafe.ro: Ce planuri de dezvoltare aveți pe viitor? 

Oana Pascu, fondator Complice.ro: În primul rând vrem să ne creăm piața prin promovarea ideii de cadou experiențial, să afle cât mai mulți oameni de faptul că pot dărui și altceva decât cadourile tradiționale de care, de multe ori, nici nu avem nevoie, nici nu aduc ceva în plus în viața noastră si foarte rar sunt memorabile. Apoi vom continua dezvoltarea portofoliului de experiențe inedite, aducând în clubul complicilor și alte celebrități și firme care oferă servicii excepționale. 

Dorim să acoperim zona culturală (teatru, opera & film), să includem noi parteneriate în zona de adrenalină (experiențe în simulatoare, de karting), dar și în zona de copii și familie (vacanțe cu tematici, parcuri de distracții, ateliere de pictură). Pe această zonă “sky is the limit” și noi o să continuăm să ne dezvoltăm continuu, transformând în complici cele mai inovatoare business-uri, care oferă servicii cu adevărat deosebite.

StartupCafe.ro: Ce sfaturi aveți pentru cei care vor sa înceapă o afacere online?

Oana Pascu, fondator Complice.ro: Cred că ar fi indicat să mai câștig ceva experiență până să fiu în măsură să dau sfaturi altora în acest domeniu. Însă mi se pare foarte important:

⦁    Să se focuseze pe lucrurile critice (de exemplu viteza site-ului, nu mărimea fontului din footer).
⦁    Să înceapă cât se poate de repede, chiar dacă portofoliul încărcat online nu este complet (te ajută să primești feedback și să generezi cât mai repede venituri).
⦁    Să facă lucrurile cât mai simple și mai clare pt clienți.
⦁    Să fie atenți în primul rând la cashflow și abia după la profit.

Pașii parcurși pentru lansare afacerii online 

  • un business plan;
  • evenimente pe teme de E-commerce (domeniu necunoscut pentru mine până atunci decât din punctul de vedere al consumatorului);

  • analiză competiție internă și modele externe;

  • alegere contabil pe baza de recomandare;

  • înregistrare firmă și deschidere cont;

  • creare identitate vizuală și materiale promo;

  • dotare birou;

  • construcție website;

  • semnarea primelor contracte de parteneriat;

  • lansare pagina de Facebook;

  • lansare website.

Opțiuni și tool-uri pentru eficentizarea comenziilor 

  • platforma eokey.ro care ne permite să emitem facturi, să înregistram facturile de la furnizori, să menținem baza de clienți, să înregistrăm oportunitățile la care lucrăm și rata de succes, dar și să facem managementul contractelor;
  • mailchimp pentru trimiterea newsletterelor lunare;
  • cloud pentru salvare, share de documente, lucru în echipă;
  • urmărirea online a livrărilor și a plăților;
  • posibilitatea ca un client să ne contacteze pe multiple canale de comunicare (telefon, mail, chat, formular, pagina de Facebook etc.);
  • posibilitatea ca un client să plătească în mai multe modalități: ramburs, transfer online, plata cu cardul și plata în rate cu cardul;
  • prezența pe Emag Marketplace.
Parallax

Vizualizari
9213
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri