Modele de prezentare a startupurilor pentru atragerea investitorilor - 12 slide-uri esentiale
Utilizator neî… (neverificat)

Modele de prezentare a startupurilor pentru atragerea investitorilor - 12 slide-uri esentiale

Imagine principala
Modele de prezentare a startupurilor pentru atragerea investitorilor - 12 slide-uri esentiale

O agentie digitala cofondata de un roman din Timisoara, ce lucreaza frecvent cu startupuri, a pus la punct o serie de sabloane pentru antreprenorii care au nevoie de o solutie rapida pentru a crea o prezentare de succes in fata investitorilor. Modelele de pitch deck pot fi descarcate gratuit sau, in cazul in care pare prea complicat, pot sa apeleze contra-cost la serviciile de consultanta.


New Haircut, companie cofondata de timisoreanul Ionut Vetan, a creat modele de prezentari pornind de la informatiile esentiale pe care trebuie sa le contina acestea. In esenta, sunt 13 slide-uri esentiale pe care le acopera sabloanele, oferind si ponturi celor ce vor sustine prezentarile.


Ce trebuie sa contina o prezentare?


1. Elevator pitch – al doilea slide, dupa cel cu logo-ul si numele companiei, trebuie sa contina o fraza care sa acopere raspunsurile la intrebarile ce, cum si de ce, si sa nu ocupe mai mult de zece secunde din prezentare.


2. Problema pe care o rezolvi (sau problemele) – lipsa unui produs sau serviciu. In unele cazuri, acest slide poate fi integrat in cel legat de oportunitati.


3. Oportunitatea de piata – viziunea antreprenorului despre nisa care poate aduce profit prin rezolvarea problemei definite anterior. Un grafic cu valoarea pietei si a nisei abordate este recomandat.


4. Solutia (sau solutiile propuse) – modul in care compania antreprenorului a gasit rezolvarea, solutie care ar trebui, totodata, sa fie si profitabila atat pentru afacere, cat si pentru potentialul investitor. Se recomanda maximum trei paragrafe, inclusiv un exemplu de modalitate prin care echipa poate rezolva problema propusa.


5. Demonstratia – imagini sau schite ale produsului, cu accent pe componentele principale, fara a uita sa precizezi si cum se numeste.


6. Modelul de business – pe scurt, modul in care iti propui sa monetizezi produsul sau serviciul, indiferent ca e vorba de vanzare sau de abonament, modelul de plata, parteneri existenti sau potentiali care te pot ajuta sa vinzi mai mult etc.


7. Strategia de crestere (sau de marketing) – explica pe scurt cum iti vei fideliza clientii, planurile de dezvoltare, tehnologii de automatizare folosite etc.


8. Proiectii si metrici – foloseste ilustratii sau grafice care sa includa obiectivele de crestere vizate si termenele-limita pana cand ti-ai propus sa le atingi, inclusiv numar de clienti sau utilizatori, incasari, profit etc. Daca ai deja vanzari si rezultate cu care te poti lauda, nu ezita sa le oferi, investitorii prefera sa finanteze afaceri care deja produc. Poti folosi chiar doua sau trei slide-uri daca consideri ca proiectiile financiare merita un spatiu separat.


9. Competitia – explica cine sunt competitorii si modul in care tu faci lucrurile altfel, respectiv atuurile strategiei sau modului tau de abordare. Eventual, foloseste un grafic. Daca simti ca e nevoie, poti introduce un al doilea slide cu un tabel in care oferi o comparatie a serviciilor si preturilor.


10. Echipa – investitorii sunt foarte interesati de echipa din spatele proiectului, pentru ca echipa va fi cea care va duce greul dezvoltarii. Listeaza oamenii importanti din companie, cei pe care te bazezi, iar daca ai mai primit o runda de finantare, merita sa precizezi si investitorii initiali si mentorii care te-au sfatuit.


11. Opiniile altora – foloseste-te de recomandarile clientilor importanti si de cele ale investitorilor precedenti


12. De cati bani ai nevoie? – explica de cati bani ai nevoie si modul in care ii vei folosi


Nu uita sa adaugi datele tale de contact.


Poti descarca sabloanele de pe site-ul agentiei New Haircut. De altfel, echipa ofera si o serie de sfaturi practice legate de modul in care sa sustii prezentarea in fata investitorilor, cata vreme nu doar prezentarea in format PowerPoint este importanta, ci si modul in care o sustii.

Parallax

Vizualizari
472
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings