Mihai Pohontu, VP Emerging Platforms: Samsung cauta companii partenere pentru dezvoltarea de aplicatii
Utilizator neî… (neverificat)

Mihai Pohontu, VP Emerging Platforms: Samsung cauta companii partenere pentru dezvoltarea de aplicatii

Imagine principala
Mihai Pohontu, VP Emerging Platforms: Samsung cauta companii partenere pentru dezvoltarea de aplicatii

De la aplicatii de mobil, la aplicatii pentru smart-TV-uri si, ceasuri inteligente si realitate virtuala, aceasta este directia pe care o urmeaza compania Samsung, tot mai interesata sa-si dezvolte ecosistemul. Mihai Pohontu, vicepresedinte Samsung SUA pentru Platforme Emergente, spune ca programul ofera partenerilor acces la platformele hardware si software inainte de a fi lansate oficial, dar si sprijin logistic si operational companiilor interesate sa intre in program.


“Noi targetam branduri de varf sau startup-uri cu produse de exceptie in fiecare categorie de piata. Scopul este de a crea produse software care ofera o experienta net superioara celei care exista pe alte platforme. Termenul pe care-l folosim pentru a descrie colaborarea cu partenerii nostri este codezvoltare”, spune Mihai Pohontu. Este si unul dintre motivele pentru care Samsung organizeaza anual, in San Francisco, o conferinta dedicata dezvoltatorilor, unde ofera mai multe noutati si detalii despre modul in care pot colabora cele doua parti.


Desi, momentan, accesul la program nu este deschis oricarui startup, ci mai degraba celor cu rezultate notabile, Pohontu spune ca oportunitatea pentru dezvoltatori este reala, nu doar teoretica, cu toate ca, “din pacate, in momentul de fata, nu avem parteneri romani, desi, evident, mi-ar placea mult sa colaboram cu echipe din Romania.”


Scopul companiei este acela de a beneficia de a exclusivitatea aplicatiilor create de parteneri, urmand ca apoi sa fie exportate si pe alte platforme din ecosistemul de produse al Samsung. Practic, o aplicatie de mobil sau un joc poate ajunge de pe smartphone si pe celelalte produse din gama producatorului, precum tablete, televizoare inteligente, ceasuri sau realitate virtuala.


“Samsung ofera suport la nivel ideatic (UX design/research), tehnic (echipa dedicata de producatori si programatori), operational (servicii de dezvoltare, precum QA/QE, CS, analytics, certificare, etc.) inainte de lansare, iar dupa lansare, largim cadrul de servicii prin distributie si promovare”, spune acesta.


“Conceptul nostru este sa oferim aceste produse diferentiate pe toate platformele preferate de clientii nostri, transferata elegant de la ecran la ecran, pastrand intacte setarile si preferintele utilizatorilor.”


Pohontu promite ca unul dintre principalele avantaje este accesul la resurse dedicate unui program de software conceput ca un parteneriat pe termen lung, cu promovare sustinuta, beneficiind de toate resursele de marketing pe care compania le poate pune la dispozitie, de la social media promotion, la retail si la includerea in campanii publicitare.


Punctul de plecare pentru o potentiala colaborare este inscrierea aplicatiei dezvoltatorului in magazinul de aplicatii Galaxy Apps, ce deja numara aproximativ 90 milioane aplicatii. Dupa aprobare, urmeaza un pas de personalizare pentru integrarea SDK-urilor (software development kit) Samsung.


“Odata ajunsi aici, putem demara un plan de produse pentru intreg ecosistemul, sprijinit puternic de solutii de promovare. Un exemplu bun in acest sens a fost CNN, unul dintre primii nostri colaboratori in cadrul programului, care in ultimii doi ani au lansat o gama de produse customizate pentru Samsung. Experiente similare le-am avut si cu startup-urile independente care acum fac parte din ‘Made for Samsung’: Skimble, Pear, News Republic.”


Un alt avantaj al departamentului condus de Mihai Pohontu in cadrul Samsung este accesul la potentiali investitori in startupurile care au nevoie de fonduri pentru a creste in continuare. “Noi putem deschide negoierile pentru investitii sau pentru alte partneriate strategice (de exemplu, cele axate pe hardware, atunci cand este cazul).”


Desi mobilele reprezinta o piata enorma pentru Samsung, Pohontu spune ca, din punct de vedere strategic, compania investeste si in alte nise, ce ar putea fi atractive pentru startupuri, precum enterprise security, e-payments, Internet of Things si inteligenta artificiala.


Nu este data la o parte nici zona de realitate virtuala, despre care se discuta tot mai des in ultimele luni, insa compania pune un accent si mai sportit pe realitatea augmentata, pe care o gaseste interesanta pentru comunicare, pentru educatie (cursuri virtuale, dar si posibilitatea de a explora lumi tridimensionale), pentru industria medicala (operatii de la distanta effectuate in VR cu ajutorul unor dispositive robotice), dar mai ales pentru productia digitala (planuri arhitecturale, design industrial sau orice alt produs digital, intr-un spatiu virtual, tridimensional).


Inainte de a lucra pentru Samsung s-a ocupat de departamentul Product Operations de la Disney Interactive, a fost vice-presedinte si general manager al Central Development Services din cadrul Electronic Arts, unde a coordonat echipe din 18 studiouri operaționale de dezvoltare de pe trei continente, a fost fondator și general manager al EA Romania unul dintre cele mai mari studiouri de dezvoltare de gaming din Europa de Est.

Parallax

Vizualizari
11
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings