Claudiu Zamfir

Metodă de înșelare a comercianților online, în România

Thumbnail

Peste 70 de magazine online au fost înșelate, în România, printr-o metodă aplicată de mai multe persoane mai bine de jumătate de an. În ce constă această metodă?

Polițiștii au descris metoda folosită, în perioada decembrie 2019-iulie 2020, pentru înșelarea magazinelor online:

  • 16 persoane ar fi efectuat 174 de comenzi on-line, pentru a achiziționa diverse bunuri (electrocasnice, bunuri de uz casnic, mobilier, obiecte vestimentare, triciclete, etc.).
  • Clienții au selectat, ca și modalitate de plată, „ordin de plată”, fără ca aceasta să mai fie efectuată în termenul de 15 zile de la validarea comenzii.
  • La ridicarea coletelor, de la operatorii de curierat, persoanele vizate de anchetă ar fi folosite date și identități false sau ale unor persoane care nu aveau nicio legătură cu comenzile.
  • Infractorii au evitat ca bunurile comandate să le fie livrate la domiciliu, stabilind, telefonic, cu curierul, alte locuri de întâlnire.

În acest fel, cele 16 persoaane ar fi înșelat peste 70 de firme care vând online, cu sume cuprinse între 1.000 și 20.000 de lei, prejudiciul total fiind de peste 60.000 de lei, susține Poliția, citată de Mediafax.

Poliţiştii din județul Alba au demarat, miercuri, 17 percheziţii la persoanele bănuite că ar fi aplicat această metodă de înșelăciune.

Parallax

Vizualizari
635
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri