CE: Mastercard, amendată cu 570 de milioane Euro, pentru că a umflat prețurile pentru cumpărători și magazine
Claudiu Zamfir

CE: Mastercard, amendată cu 570 de milioane Euro, pentru că a umflat prețurile pentru cumpărători și magazine

Thumbnail

Procesatorul de plăți cu cardul Mastercard a primit o amendă de peste 570 de milioane de euro de la Uniunea Europeană, pentru practicile sale prin care ar fi umflat artificial prețurile pentru cumpărători și pentru magazinele online și convenționale, a anunțat, marți, Comisia Europeană, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Compania americană de carduri este acuzată de CE că a limitat posibilitatea comercianților de a beneficia de condiții mai bune oferite de băncile stabilite în altă parte pe piața unică europeană, încălcând normele UE antitrust.

Mastercard acționează ca o platformă prin care băncile emitente de carduri le oferă clienților cardurile respective. Compania americană asigură realizarea tranzacției prin plata cu cardul și transferă banii  către banca magazinului de la care cumpără clientul.

Atunci când un consumator utilizează un card de debit sau de credit într-un magazin fizic sau online, banca comerciantului cu amănuntul ("banca achizitoare") plătește o taxă denumită "comision interbancar" băncii cumpărătorului ("banca emitentă").
 
Potrivit CE, banca achizitoare transferă această taxă către magazin,  care , la rândul său,  îl include, ca orice alt cost, în prețurile finale pentru toți cumpărătorii, „chiar și pentru cei care nu folosesc carduri”.

„Guvernul UE” acuză Mastercard că, prin regulile sale, a obligat băncile să aplice taxele interbancare ale țării în care se află magazinul.

Thumbnail
Sursa: Comisia Europeană

Înainte de 9 decembrie 2015, când Regulamentul privind taxele interbancare a introdus plafoane, taxele interbancare au variat considerabil de la o țară la alta în Spațiul Economic European (SEE). Ca urmare, magazinele din țările cu taxă mare nu pot beneficia de comisioane interbancare mai mici oferite de o bancă achizitoare situată într-un alt stat membru.

În urma unei investigații deschise în 2013, Comisia Europeană a constatat că, din cauza regulilor de achiziție transfrontaliere ale Mastercard, magazinele au plătit mai mult pentru serviciile bancare pentru a primi plăți cu cardurile decât dacă ar fi fost libere să-și procure servicii la prețuri mai scăzute.

„Acest lucru a condus la creșterea prețurilor pentru comercianții cu amănuntul și consumatori, la concurență transfrontalieră limitată și la o segmentare artificială a pieței unice” - acuză Comisia Europeană.

Comisia a concluzionat că regulile Mastercard au împiedicat magazinele să beneficieze de taxe mai mici. De asemenea, Mastercard ar fi restricționat asfel și concurența transfrontalieră între bănci, încălcând normele UE antitrust. Ulterior, compania americană de carduri și-a modificat normele, pentru a aplica  Regulamentul UE privind taxele interbancare, punând astfel capăt neregulilor.

Mastercard a beneficiat de o reducere cu 10% a amenzii, pentru că a colaborat cu autoritățile europene.

"Consumatorii europeni folosesc cardurile de plată în fiecare zi, când cumpără alimente sau haine din magazine sau când fac cumpărături online. Prin împiedicarea comercianților să procure  condiții mai bune oferite de băncile din alte state membre, normele Mastercard au ridicat în mod artificial costurile plăților cu cardurile, dăunând consumatorilor și magazinelor din UE", a acuzat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Parallax

Vizualizari
1696
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings