Denisa Crăciun
Comercianții online au început cu ceva timp în urmă să se pregătească de Black Friday 2022, așa că multe magazine online și-au optimizat, în ultimele luni, viteza de încărcare a site-ului sau și-au personalizat designul, potrivit unei platforme de eCommerce.
Magazinele online și-au creat și „landing pages” dedicate momentelor importante pentru strategia de vânzări, pentru evenimente ca Black Friday sau reducerile de Crăciun, arată MerchantPro.
Pentru acest sezon, comercianții își diversifică strategiile de piață cu promoții dincolo de reducerile de preț tradiționale, cu care clienții s-au obișnuit în ultimii ani și care nu mai sunt considerate suficient de atractive.
Astfel, opțiunile de reduceri suplimentare de volum, promoții cu gratuități sau plata ulterioară prin soluții tip buy now pay later sunt implementate de tot mai multe magazine online.
„Este important ca platforma să ofere funcționalități tehnice performante, astfel încât comercianții să se poată focaliza pe stocuri și atragerea clienților, iar website-ul să poată fi configurat ușor pentru a răspunde strategiei de creștere a business-ului. De Black Friday traficul poate crește chiar și de zece ori față de o perioadă normală și este esențial ca viteza de încărcare a conținutului din site să rămână la un nivel superior, pentru a păstra o rată de conversie eficientă”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Magazinele se concentrează acum la fel sau chiar mai mult decât pe campaniile de marketing, pe funcționalități care să le eficientizeze fluxul de comenzi. Astfel, pentru Black Friday, multe magazine online încep să se pregătească încă din vară.
Printre funcționalitățile care asigură diferențierea în eCommerce de Black Friday și în perioadele de trafic intens adoptate anul acesta se numără opțiunile diversificate de plată, în special cele ultra-rapide de tipul Apple Pay sau One-click payments, posibilitatea de livrare în lockere - tendință cu creștere exponențială în ultimii doi ani -, dar și returul facil.
Sunt trei segmente necesare pentru experiența clientului unui magazin online. Performanța pe aceste segmente se traduce în rate de conversii bune și fidelizare a clienților.
„Există trei segmente esențiale pentru experiența clientului unui magazin online. Performanța pe aceste segmente se traduce în rate de conversii bune și fidelizare a clienților. Cu alte cuvinte, în eficiență și succes în online. Cele trei elemente de bază sunt viteza de încărcare a site-ului, simplitatea și viteza la check-out și viteza de fulfillment, de îndeplinire a așteptării clientului de a se bucura de produs cât mai repede. Pe aceste segmente ne-am concentrat și noi anul acesta, cu scopul de a oferi comercianților soluții pentru optimizare pe toate verticalele”, adaugă Arthur Rădulescu.