Întârzieri la livrarea coletelor în perioada sărbătorilor? Cine este de vina – magazinul online, curierul sau clientul
Raluca Abrihan

Întârzieri la livrarea coletelor în perioada sărbătorilor? Cine este de vina – magazinul online, curierul sau clientul

Thumbnail

Românii au făcut cumpărături online în valoare de circa 2,8 miliarde de euro, în acest an. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor au fost înregistrate de Black Friday şi înainte de sărbători, dar tot în aceste perioade se înregistrează şi cele mai multe plângeri din partea clienţilor legate de întârzierea livrării comenzilor. Am stat de vorbă cu un specialist în comerţ online pentru a vedea cine este de vină pentru aceste întârzieri, care afectează evoluţia eCommerce-ului din România.

 

Sunt multe cauze care duc la întârzierile livrărilor, unele ţin de magazinul online, unele de curier, altele de vreme şi starea drumurilor – spune Liviu Taloi, Senior Consultant in e-commerce şi co-fondator ECOMpedia.

Chiar dăcă până la urmă cele mai mari probleme rămâne resursa umană şi dezvoltarea logistică, o parte din vină o poartă uneori şi clienţii, susţine specialistul în comerţ online:

Cauzele întârzierilor pleacă de la tastarea corectă a adresei de livrare în câmpul de comandă al unui magazin online, de la lipsa de comunicare prin API (legătura directă cu baza de date de adrese livrabile) dintre magazin şi baza de adrese a curierului, de la vreme uneori, de la lipsa de curieri fizic - nu sunt suficiente resurse umane, de la lipsa de oameni care fac operaţiunile logisitice la magazinele online (cele de cadouri), care nu găsesc pesonal să fie angajat cu ziua, sau pe o perioada determinată.

Logistica, fie ea la magazinul online, fie ea la depozitul (warehouse) unui centru de fullfilment, fie ea la cureier este în acest moment deficitară. Nu sunt bani pentru o logistică mai bună, se implementează greu, şi după ce se va rezolva acest impediment, da, comertul electronic românesc va creste mult.

Însă, cel care ţine în loc dezvoltarea rapidă a ecommerce-ului de la noi din ţara este clientul, încrederea lui in acest tip de comerţ. Cumva banii necesari pentru dezvoltarile pe logistică se afla şi în portofelul clienţilor nostri.

Cum poate fi rezolvată problema încrederii clientului?

Livrarea lentă duce la o scădere a încredererii. Sau livrarea gresită, caz în care ar fi responsabil magazinul online si nu curierul.

Sau livrarea unui produs zgâriat sau deteriorat. Sunt serviciile care însotesc comertul electronic, livrarea e unul din ele.

Mai sunt şi dialogurile de la telefon, email, chat cu consultanţii de vânzîri bine sau mai puţin bine instruiţi. Mai este gama de produse pusă pe site şi stocurile sau lipsa lor, calitatea site-urilor etc. Cumva însa livrarea acasă la client influenţează destul de mult felul cum te vede clientul, pe tine, comerciant online.

Dar eu văd o îmbunatăţire, stiu că în industria de curierat se investeşte permanent, practic am mari aşteptări de la colegii curieri pentru anul 2018 – mai spune Liviu Taloi.

Pentru 2017 este estimată o evolutie cu 35% a comertului online din România, la peste 2,8 miliarde de euro, potrivit Asociaţiei Române a Magazinelor Online. Cele mai mari creşteri fiind înregistrate la vânzare de produse precum fashion, home&deco, jucării, produse pentru copii, petshop şi articole sportive.

Dar, România este ultima țară din Uniunea Europeană în privința proporției firmelor care vând pe internet sau care au un site propriu, potrivit celor mai recente date disponibile, publicate, joi, de Biroul european de statistică Eurostat.

Citeşte şi:

Cele mai cumpărate produse din online, în acest an

Vizualizari
3647
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings