Denisa Crăciun

Peste jumătate dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile (studiu)

produse-sustenabile-femei-dreamstime-2022

Peste 70% dintre români ar vrea să ducă un stil de viață sustenabil, iar peste jumătate (54%) ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile, potrivit unui studiu.

Totodată, 61% dintre români consideră că produsele ecologice au o calitate mai bună decât cele standard, arată raportul Reveal Marketing Research.

„În contextul în care sustenabilitatea a devenit un subiect de interes general, am observat că pe lângă așteptările pe care le au de la branduri, românii sunt dispuși să facă eforturi în dezvoltarea unui stil de viață sustenabil, cel puțin la nivel declarativ. În TOPUL criteriilor importante la alegerea unui produs sau serviciu, modul în care acesta afectează mediul înconjurător este al doilea atribut important pentru respondenți, după preț, dar înaintea importanței caracteristicilor produsului sau serviciului sau experienței anterioare”, spune Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Ce înțeleg românii prin sustenabilitate

Românii consideră că sustenabilitatea este înțeleasă prin intermediul a trei piloni ce ocupă în mod repetat poziții fruntașe în ”traducerea” semnificației conceptului: protejarea mediului înconjurător, reducerea risipei îndeosebi prin reciclare și sănătatea.

60% dintre aceștia consideră că dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce în ce mai importante de a proteja planeta, și nu strategii ale companiilor de a-și îmbunătăți imaginea (15%).

Totodată, 68% ar fi dispuși să își schimbe stilul de viață dacă acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.

Interesul românilor pentru un stil de viață sustenabil

În prezent, peste 70% dintre consumatorii români își manifestă interesul de a avea un stil de viață sustenabil.

Când vine vorba de alegerea produselor din carne, 77% consideră că este importantă buna reputație a companiei și susțin că animalele ar trebui să fie hrănite cu produse naturale.

Totodată, românii au încredere în produsele ecologice, 61% menționează că acestea sunt mai bune decât cele standard. Spre exemplu, 59% au o părere pozitivă despre cimentul care conține materiale reutilizabile.

În același timp, produsele ”verzi” sunt percepute în mică măsură ca fiind accesibile ca preț (37%), beneficiile aduse sănătății influențând în cea mai mare măsură opțiunea de a alege produse din această categorie (79%).

În plus, 65% dintre respondenți consideră costurile ridicate ale produselor sustenabile o barieră în schimbarea stilului de viață, iar 60% cred că lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi să adopte aceste schimbări.

Românii care și-au întemeiat o familie sunt mai grijulii cu mediul

Diferitele tipuri de comportamente sustenabile sunt mai des întâlnite în cazul persoanelor cu familii, pe când tinerii și cei fără partener adoptă sustenabilitatea mai degrabă la nivel declarativ decât comportamental.

Prin urmare, peste 70% dintre respondenții cu familii declară că obișnuiesc destul de des să colecteze deșeurile în containere diferite, special amenajate și inscripționate pentru diversele categorii, pe când doar 58% dintre tinerii din generația Z declară acest lucru.

Aceeași tendință poate fi observată și în cazul folosirii pungilor reutilizabile, peste 75% dintre cei cu familii le utilizează comparativ cu 60% dintre cei tineri și singuri.

Notă: Studiul a fost realizat în perioada 08-17.08.2022, pe un eşantion de 1.004 respondenți cu vârsta de +18 ani din România, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Parallax

Vizualizari
291
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri