Adrian Dragomir - Antreprenor

Importanța imaginii publice în afaceri

Thumbnail

“It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it” spune magnatul american Warren Buffet, care a construit un imperiu care valorează aproape 90 de miliarde de dolari.

Succesul afacerilor/proiectelor/parteneriatelor depinde în mare măsură de imaginea publică pe care companiile și-au creat-o, iar o imagine bună conferă încredere. Încrederea este fundamentală în afaceri, iar consolidarea și menținerea ei necesită transparență, reguli clare și o gestionare eficientă a riscurilor.
Atunci când o companie începe să se confrunte cu probleme de imagine, partenerii și clienții își pierd automat încrederea. Acționând însă legal și cu responsabilitate față de parteneri/clienți/angajați (“Business Compliance”), o companie își susține imaginea pozitivă și încrederea partenerilor.
Conceptul de “business compliance” nu se referă însă numai la respectarea legislației în vigoare, a reglementărilor interne ale companiei și la acțiunile responsabile, ci și la transparența și integritatea partenerilor/clienților.

Companiile trebuie să facă din prevenţie o prioritate şi să găsească instrumentele potrivite care să le protejeze de situaţiile care le-ar putea afecta imaginea, precum evaziunea fiscală, abuzurile, spălarea de bani, parteneriatele cu firme anchetate, implicate în scandaluri, fraude cu bani publici, etc. Doar așa pot minimiza riscurile care pot afecta nu doar poziția juridică și financiară a companiei, ci imaginea sa publică.

Potrivit specialiștilor în domeniu, este obligatoriu ca orice companie să dețină un instrument de cunoaștere a partenerilor/clienților, să-i încadreze în categorii de risc și să monitorizeze tot parcursul relațiilor cu aceștia.

În procesul de business compliance există o serie de informații critice care trebuie cunoscute despre actualii/viitorii parteneri de afaceri:

  1.  Validarea persoanei care reprezintă sau acționează în numele clientului dacă aceasta este autorizată/împuternicită în acest sens.

  2.  Identificarea operațiunilor suspecte ale clienților.

  3.  Statusul juridic al companiei respective.

  4.  Implicarea în contracte cu bani publici.

  5.  Conexiunile cu firme in insovență sau faliment.

  6.  Verificări periodice pentru a identifica orice modificări realizate de clienți, care ar putea afecta în vreun fel poziția financiară/juridică a companiei.

Termene.ro răspunde nevoilor companiei Dvs de a vă cunoaște mai bine partenerii de afaceri.
Reunind pe o platformă unică toate sursele oficiale de informații – Registrul Comerțului, Monitorul Oficial, Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare (AEGRM), Instanțe judecătorești și Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, Termene.ro îți pune la dispozitie, cu un singur click, statistici, indicatori de risc financiar și insolvență, precum și analize la nivel de sector și principali competitori. Toate acestea vin la pachet, împreună cu informații despre:

  •  conexiunile dintre respectivii asociați și administratori cu alte companii;

  •  contracte cu statul;

  •  conexiuni cu firme in insolventa sau falimentare;

  •  situații financiare din 2008 până în prezent (venituri, cheltuieli, datorii);

  •  creanțe, profit/pierderi, evoluția numărului de angajați), statul TVA, (eventuale) datorii către bugetul de stat;

  •  dosarele aflate pe rolul instanțelor de judecată;

  •  mențiunile din BPI (dacă este cazul);

  •  ipotecile realizate pentru obținerea de credite (AERGM);

  •  toate deciziile acționarilor de-a lungul timpului (MO);

  •  analize sectoriale de risc, de profitabilitate, de îndatorare.

 

Parallax

Vizualizari
556
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.876
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 3.06

publishing: 2.43

expertise: 0.71

rating: 1.876

Business
GM at Termene.ro, Co-founder TheStoryTailors Agency, Public Speaker, Trainer ”Arta Memoriei”
Articole publicate : 7
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri