Denisa Crăciun

Studiu: IMM-urile din România și alte 18 țări, creștere a vânzărilor totale în 2021

Thumbnail

Vânzările IMM-urilor din 19 țări din întreaga lume, inclusiv din România, au fost mai mici cu până la 20 de puncte procentuale în 2020, comparativ cu afacerile mari, potrivit studiului Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri, care arată că în 2021 cheltuielile și-au revenit, iar vânzările totale înregistrate de întreprinderile mici și mijlocii au crescut cu 4,5% până în august 2021 față de aceeași perioadă a anului pandemiei COVID-19.

Raportul arată că vânzările e-commerce au crescut cu 31,4% în 2021 pentru IMM-urile care au răspuns la sondaj.

În România, 21% dintre IMM-urile care s-au închis la începutul pandemiei au rămas închise după 6 luni, comparativ cu întreprinderile mari, care au rămas închise în proporție de 13%.

De asemenea, la nivel global, afacerile mici care s-au închis la începutul anului 2020 au fost de trei ori mai predispuse să rămână închise pe termen lung față de întreprinderile mai mari. Astfel, o treime din întreprinderile mici care s-au închis în aprilie 2020 au rămas închise și după 6 luni, iar o cincime au rămas închise după 12 luni.

Studiul arată că locația afacerii a influențat vânzările în pandemie: comercianții mici și mijlocii situați în clădiri de birouri din zone centrale au înregistrat o scădere a vânzărilor de 33% față de 2019, în timp ce vânzările comercianților din zonele rezidențiale au crescut cu 8%.

O cauză a diminuării vânzărilor este scăderea numărului turiștilor și faptul că angajații au lucrat de acasă.

E-commerce, antreprenoriat și sectorul HoReCA

Numărul afacerilor care au intrat în online s-a triplat în fiecare lună față de perioada pre-pandemică, după ce magazinele fizice au fost închise, atingând astfel punctul culminant în iulie 2020. Digitalizarea magazinelor s-a menținut la un nivel ridicat încă din 2020, la nivel global.

În ceea ce privește antreprenoriatul, România a înregistrat o scădere de 10% a numărului de IMM-uri nou înființate în 2020.

De asemenea, la nivel global, numărul comercianților mici a crescut cu 32% în 2020 față de 2019, iar numărul afacerilor mari nou deschise în ultimul an este de aproape 4 ori mai mare.

Micile afaceri din domeniul ospitalier care oferă cazare le-au depășit în venituri pe cele mari în vara lui 2020 și 2021. Trendul de a alege destinațiile de călătorie locale a afectat hotelurile mari din orașe.

Studiul Recovery Insights: Resetarea Micilor Afaceri a fost lansat de Mastercard, companie de tehnologie în industria globală de plăți, care de curând a investit 25 de milioane de dolari în proiectul Strive pentru a susține peste 5 milioane de IMM-uri în procesul de digitalizare a afacerii.

 

 

Parallax

Vizualizari
79
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri