Denisa Crăciun

Cât costă să deschizi un hotel de 3 stele în România și ce factori influențează investiția (antreprenoare)

camera-hotel

Pentru a deschide un hotel de 3 stele în România este nevoie de o investiție de la 50 la 60.000 EUR/cameră, susțin două antreprenoare românce.

De asemenea, pentru un hotel de 4 stele, investiția urcă la 70 – 80.000 EUR/cameră, mai spun cele două antreprenoare într-un comunicat transmis, miercuri, StartupCafe.ro.

Factorii care influențează investiția sunt situația clădirii, dacă este o construcție nouă, o reconversie sau o modernizare, costul cu terenul, dar și structura de finanțare, explică Alina Vlădulescu și Cătălina Toma (Roșu).

„De multe ori ajungem în locații care sunt deschise și investitorii nu știu cum să facă să își optimizeze veniturile și implicit profiturile, iar când le arătam și începem să construim o strategie de redresare pentru business-ul lor, îmbrățișează viziunea noastră și “lupta” alături de noi sa schimbăm percepția internă despre hotel, cât și în piață. Poți inova în orice segment, dacă ai dorință, viziune, dar și încrederea investitorului”, susține Alina Vlădulescu, cofondator WIN Advisors, hub regional de consultanță și management hotelier.

Dificultățile de finanțare, lipsa unei strategii coerente de dezvoltare a turismului, standardele învechite, alături de birocrația stufoasă, instabilitatea legislativă și influența geo-politică se numără, potrivit celor două antreprenoare, printre principalele provocări cu care se confruntă industria locală de turism.

La polul opus, dorința din ce în ce mai mare a investitorilor de a cere ajutor specializat pentru business-urile hoteliere, apariția în piață a unor unități hoteliere noi care ridică mult piața și interesul turiștilor interni și internaționali, dar și interesul anumitor investitori care caută proiecte în Europa de Est reprezintă oportunități semnificative pentru creșterea și dezvoltarea industriei hoteliere din România.

„În România, comparativ cu Polonia de exemplu, gradul de absorbție a grupurilor hoteliere internaționale este destul de redus, vorbim de un nivel de aproape 13%, față de peste 40% în Polonia. Cu siguranță sunt multe oportunități pentru lanțurile internaționale, însă în același timp vedem foarte mult spațiu pe piața pentru hotelurile independente sau lanțurile locale, de a pătrunde în destinații care erau active acum 30 de ani precum: zona balneo-spa, resorturi, litoral, destinații montane neexplorate activ sau regiuni viticole cu istorie bogată. Ce este important este că investiția sau operarea să se facă la un nivel ridicat de profesionalism, astfel încât să putem pune destinațiile nu doar pe harta națională cât și să trezim interesul pieței internaționale”, spune Cătălina Toma (Roșu).

Parallax

Vizualizari
908
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri