Denisa Crăciun

Grupul eMAG, afaceri de 9,5 miliarde lei în 2021. Ce investiții a făcut anul trecut

Thumbnail

Grupul eMAG, care cuprinde și zona de investiții, a ajuns la afaceri de 9,572 miliarde de lei în 2021, conform lui Tudor Manea, CEO-ul companiei

Totodată, eMAG România, cel mai mare retailer online de la noi, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 5,682 de miliarde de lei

Dante Internațional, compania care deține eMAG (eMAG România, Bulgaria, parțial Ungaria și FashionDays) a avut afaceri de 7,346 miliarde de lei în 2021, al doilea an de pandemie, o creștere de 60% față de 2019, a spus directorul general al companiei, joi, în timpul unei conferințe de presă.

Tot în 2021, eMAG a lansat un plan de investiții pe 10 ani, iar acum, Iulian Stanciu, Președintele Executiv al companiei, a prezentat ce înseamnă aceste investiții după primul an de la anunțul oficial.

Astfel, investițiile făcute în 2021 au fost în:

  1. Tehnologie românească – 1,044 milioane lei
  2. Logistică – 128 milioane lei
  3. Marketplace - 72 milioane lei
  4. eMAG Ventures – 260 milioane lei
  5. Dezvoltare internațională – 75 milioane lei
  6. Dezvoltare profesională – 15 milioane lei

„Am venit la începutul lui 2021 cu un plan foarte ambițios de investiții. Ne-am făcut un plan pe 10 ani, iar ca parte a acelui plan, am venit investițiile pe următorii 3 ani, investiții menite să ducă e-commerce-ul în diverse alte zone. Și am văzut în ultima vreme dezvoltându-se foarte rapid Tazz și mai nou Freshful, investiții în companii noi, investiții în tehnologie și investiții în diverse alte zone. De ce sunt bune aceste investiții și de ce un plan pe 10 ani, mai ales în contextul actual, o să pară puțin ciudat, pentru că dacă nu gândești pe termen lung și nu faci investiții, nu ai cum să schimbi fundamental un serviciu sau să scazi semnificativ un cost. Pentru că în investiții pe termen lung se pot schimba lucruri foarte mult, astfel încât serviciile să evolueze și costurile să meargă în jos”, a spus Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG.

Întrebat dacă se așteaptă la o recesiune în perioada următoare, Iulian Stanciu a spus că „în perioada imediat următoare, nu”.

„Suntem foarte atenți. În anumite zone am amânat investiții, suntem mai prudenți decât de obicei. Adică anul trecut, imediat după pandemie, am fost foarte expansivi și am dat drumul multor inițiative. În momentul de față, numărul de inițiative noi pe care le avem, în afara acestui plan, este mai redus, dar continuăm extinderea”, a completat el.

De cealaltă parte, Tudor Manea, CEO-ul companiei, a vorbit despre planurile eMAG în 2022 și spune că pe lângă creșterea numărului de easybox-uri pentru clienți, și sellerii români din marketplace vor avea noi oportunități.

„O altă direcție în care ne dorim să investim este să-i ajutăm pe sellerii locali să meargă în internațional și în acest sens, în toamnă vom lansa un serviciu care să-I ajute să meargă mai repede și mai ușor și în Bulgaria. Și pe lângă asta, vrem să lansăm un marketplace centralizat pe toate cele 3 țări (n.r. România, Bulgaria, Ungaria), astfel încât să opereze mult mai ușor toate cele 3 business-uri. Ei vor avea un onboarding centralizat, vor avea parte de listare automată în toate cele trei țări, de gestionarea stocurilor și a prețurilor la comun și suport operațional” – Tudor Manea, CEO eMAG.

„Investițiile noastre vor merge în continuare pe creșterea gamei de produse. Ne dorim să avem peste 13 milioane de produse până la finalul anului. Dintre acestea, să creștem gama disponibilă clienților Genius până la 6 milioane de produse. Ne dorim să avem o livrare mai rapidă și mai accesibilă. Vrem să instalăm împreună cu Sameday încă 1.500 de easybox-uri, de la 2.500 până la 4.000 și vrem să automatizăm mai mult depozitul curent. În toamna anului 2022 vom lansa o tehnologie nouă care ne permite consolidarea tuturor coletelor într-un singur pachet, care ne ajută să creștem capacitatea depozitului, să servim mai mulți clienți: creștem de la 250.000 de unități pe zi, la 500.000 de unități pe zi”, a mai spus Tudor Manea.

Conform CEO-ului, numărul de clienți Genius a crescut de la 131.051 (aprilie 2021) la 342.102 (aprilie 2022), iar numărul de comercianți în Marketplace în 2022 a ajuns la 42.121, iar dintre aceștia 2.500 vând internațional.

Parallax

Vizualizari
278
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri