Claudiu Zamfir

Curierii Glovo vor putea primi bacșiș prin aplicație

Thumbnail

Românii care desfășoară activități de curierat prin serviciul Glovo vor putea primi de la clienți și bacșiș, prin aplicație, printr-o nouă opțiune lansată de startup-ul de livrări.

Prezent în 29 de centre urbane din România, Glovo spune că lansează opțiunea bacșiș cu scopul de a creștere  veniturile lunare ale curierilor parteneri.

Această opțiune va apărea progresiv în aplicația clienților pe parcursul acestei săptămâni, iar la începutul săptămânii viitoare toți consumatorii vor putea să lase bacșiș în aplicație.

Cum se dă bacșiș prin aplcația Glovo

Opțiunea bacșiș apare în aplicația Glovo imediat după ce clientul plasează o comandă și rămâne activă pentru încă o oră după livrarea comenzii. Astfel, clientul poate decide dacă oferă bacșiș când plasează comanda, în timp ce aceasta este livrată sau după primirea ei.

Startup-ul spaniol susține că în acest moment curierii săi parteneri au deja „beneficii financiare”, iar noua opțiune „funcționează ca un factor motivațional”, în completarea acestora.

Glovo mai afirmă că bacșișul nu va afecta serviciul de livrare deoarece curierul este informat de aplicație de primirea acestuia după efectuarea comenzii.  

Oferirea bacșișului se va face fără contact, direct din aplicație, limitând astfel contactul curierilor cu numerarul, iar aceștia vor primi 100% din valoare - dă asigurări Glovo.

Cât poate câștiga un curier pe Glovo

Firma de curierat prin aplicație susține că venitul unui curier Glovo poate fi „mai mare decât un salariu mediu pe economie”. „Un curier poate câștiga aproximativ 24 de lei pe oră” - susține Glovo.

Potrivit Institutului Național de Statistică, în luna aprilie 2020, câştigul salarial mediu nominal brut a fost 5201 lei, iar netul a fost de 3182 lei.

Firma mai spune că a ajuns la 17.200 de curieri parteneri înscriși în aplicație în anul 2020.  Aceștia au parcurs în total peste 23,2 milioane de km în România, pe bicicletă, pe jos, cu scuterul sau cu mașina, reușind să îmbunătățească durata medie de livrare, de la 45 de minute la 38 de minute, pentru mai mult de 90% din comenzi, potrivit cifrelor prezentate de startup-ul spaniol.

„În ultimele 3 luni numărul de curieri cu care lucrăm a crescut cu câteva mii datorită faptului că am lansat serviciile Glovo în 15 orașe noi din martie până în prezent. Suntem recunoscători pentru curierii care ne-au ales și încercăm să identificăm instrumente prin care putem să-i motivăm și în continuare. Astfel, pe lângă veniturile lunare și cele 3 tipuri de bonusuri - pentru condiții meteo nefavorabile, performanță săptămânală și campanii ocazionale, curierii pot beneficia acum și de tips-uri”, a declarat Victor Răcariu, general manager Glovo România.

Glovo este un marketplace care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri în și din orașul lor. Cu ajutorul categoriei "Curier express", clienții pot folosi aplicația pentru a trimite pachete sau plicuri în oraș, nu mai grele de 9 kg, care ajung la destinatar în mai puțin de o oră.

În 2 ani de activitate a Glovo în România, au fost comandate peste 16,3 milioane de produse de la cei 1.500 de parteneri activi, restaurantele, supermarketul și curierul rapid fiind cele mai solicitate categorii în aplicație.

Aplicația a fost descărcată de 1,7 milioane de ori iar românii au comandat aproape 2 milioane de burgeri, 650.000 de shaorme, 680.000 de porții de cartofi și 520.000 de pizze, conform datelor raportate de Glovo.

Glovo s-a lansat pe piața din România în luna mai 2018, serviciile fiind disponibile, în prezent, în 29 de orașe din România, respectiv București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Constanța, Sibiu, Arad, Ploiești, Brăila, Galați, Oradea, Pitești, Buzău, Slatina, Târgu Mureș, Alba Iulia, Bacău, Deva, Baia Mare, Focșani, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Corbeanca, Satu Mare, Suceava, Târgoviște și Botoșani.

Startup-ul a fost deschis în anul 2015, la Barcelona, de către doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud.

Conform TechCrunch.com, startup-ul spaniol a obținut investiții totale de 488 de milioane de dolari.În decembrie 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de „unicorn”, adică un startup evaluat la cel puțin 1 miliard de dolari înainte să se listeze la bursă.

Parallax

Vizualizari
1156
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri