Catalin Jilavu

GDPR, un avantaj strategic pentru un startup

Thumbnail

Programul Start-Up Nation 2018 este foarte important pentru economia României dar și pentru ceea ce înseamnă crearea de noi locuri de muncă la nivel național. Fie că vorbim despre un startup în domeniul magazinelor online sau o firmă de producție publicitară, toate aceste mici afaceri trebuie să aibă în vedere alinierea la regulile pe care le impune GDPR-ul.

A rămas mai pușin de o lună până la aplicarea Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale, acest regulament care a fost așteptat de foarte mult timp de către consumatori, unii dintre ei fiind nemulțumiți de primirea de SMS-uri sau de emailuri nesolicitate.

Orice aplicant la programul Start-Up Nation 2018 trebuie să facă toate demersurile necesare pentru conformarea la GDPR și să respecte anumite reguli cu privire la promovarea produselor sau serviciilor pe care le vor oferi, chiar dacă acestea nu vor fi oferite către piața din România ci unei piețe din UE, regulamentul este aplicabil tuturor consumatorilor din Europa. Astfel că, trebuie să fiți atenți cum și în ce fel veți prelucra datele personale ale consumatorilor.

Discutând cu avocata Elena Grecu de la SCA Grecu și Asociații, am înțeles faptul că în funcție de modul de prelucrare a datelor și scopul folosirii lor, costurile pot crește, posibil să fie nevoie chiar de angajarea unui DPO (Data Protection Officer) - Responsabilul cu Protecția Datelor. Magazinele online care fac profilarea vizitatorilor site-ului vor trebui să depună eforturi suplimentare pentru protejarea datelor cu caracter personal (inclusiv vor trebui să angajeze sau să contracteze o persoană dedicată – DPO).

În rest, după caz, orice companie, de orice nivel, fie ea și un startup cu 2 angajați trebuie să se alinieze Regulamentului General privind Protecția Datelor Personale.

Elena Grecu menționează faptul că un număr foarte mare de companii mici nu sunt pregătite pentru implementarea prevederilor GDPR, unii antreprenori și deținători de afaceri considerând că acest regulament nu li se aplică mai ales invocând motivul că ei ar fi foarte mici și nu îi va verifica nimeni. Dar acest lucru este total greșit. Bineînțeles că este greu de crezut că toate societățile din România vor putea să fie verificate începând cu data de  25 mai a.c. dar faptul care ar trebui conștientizat este acela că orice persoană afectată îi va putea reclama la ANSPDCP (Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal) și atunci, cu siguranță se va iniția o investigație chiar dacă societatea lor este foarte mică.

Doamna avocat Grecu recomandă celor care aplică pentru programul Start-Up Nation 2018 să nu ignore legislația cu privire la GDPR. Chiar dacă startup-ul  va fi o firmă mică la început, poate o să doriți să oferiți serviciile și/sau produsele către o companie mare, devenind astfel împuternicit al societății respective (dacă o să prelucrați o parte din datele cu caracter personal ale acesteia) astfel încât acel client să vă ceară detalii cu privire la alinierea firmei pe care o dețineți la prevederile GDPR.

După cum bine cunoaștem, modelul de dezvoltare sau de creștere al unui startup se bazează pe metode de marketing destul de agresive. Odată cu intrarea în vigoare a GDPR este recomandabil că acest lucru să nu se mai întâmple – iar fiecare campanie de promovare să fie gândită și prin consultarea unui avocat specializat în protecția datelor cu caracter personal.

O prima problemă pentru un startup în ceea ce privește GDPR-ul vor fi amenzile pe care le va aplica ANSPDCP, a doua problemă ar putea fi potențiale procese intentate de către consumatori. Acestea vor consuma timp și bani, nimeni nu are nevoie de așa ceva.

Avocata Elena Grecu mai spune că GDPR-ul trebuie privit de către cei care vor aplica la programul Start-Up Nation ca pe un avantaj strategic, “trebuie să vă folosiți prevederile GDPR, respectarea acestora va însemna garanția grijii pe care o purtați consumatorilor”. Încrederea clienților se transformă în fidelizare. Această fidelizare este marele avantaj pe care îl vor avea societățile care respectă anumite principii de protejare a clienților în fața concurenților de pe orice piață.

În concluzie, trebuie să nu uităm că GDPR-ul va impacta mediul de afaceri din România destul de mult rezultând schimbări majore în modul de adresare al companiilor către clienții și partenerii lor, vor fi noi provocări și oportunități. Fie că ești un startup sau un investitor, privește GDPR-ul că un avantaj strategic.

Parallax

Vizualizari
329
Conţinut
Parerea ta despre articol
3.064
Just for testing :

interaction: 4.14

popularity: 2.67

publishing: 3.12

expertise: 2.27

rating: 3.064

SEO
Articole publicate : 11
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri