GDPR 2018. O treime dintre firmele românești nu au aflat despre Regulamentul General de Protecție  a Datelor - studiu 
Luminita Pirvu

GDPR 2018. O treime dintre firmele românești nu au aflat despre Regulamentul General de Protecție  a Datelor - studiu 

Thumbnail

Regulamentul trebuie aplicat si respectat de majoritatea firmelor din Romania. Chiar daca ca mai sunt doar doua luni pana la data intrarii in vigoare a acestuia doar 62% dintre acestea constientizeaza ca vor fi afectate de noua reglementare. Ce tipuri de firme sunt cele mai nepregatite.

Dintre firmele care știu despre GDPR, aproape două treimi și-au actualizat sau sunt în curs de actualizare a proceselor pentru a fi în acord cu legislația până în 25 mai, dată la care noile reguli intră în vigoare în toată Uniunea Europeană. 

Totodată,  mai mult de o treime dintre companiile din România (37%) nu au aflat încă despre GDPR sau cred că Regulamentul nu li se aplică lor, potrivit unui studiu realizat de MKOR Consulting la începutul anului. Astfel (27%) dintre firmele românești nu au aflat încă despre GDPR și alte 10% care consideră că Regulamentul nu li se va aplica și lor.

Rămân totuși 16% care nu cred că se vor putea alinia cerințelor GDPR până la această dată.  

Aproape o treime (31%) dintre firme doar s-au informat despre GDPR, fără a trece însă la acțiune. Acestora li se adaugă alte 13% care nici măcar nu au încercat să afle detalii despre cum vor fi afectați. Cele mai nepregătite sunt microîntreprinderile: 20% dintre acestea nu au făcut nimic pentru a fi în acord cu noua reglementare, iar alte 44% doar s-au informat.

Pe de altă parte, aproape un sfert dintre companiile respondente și-au identificat procesele de lucru care vor suferi modificări și și-au pregătit un plan de lucru, iar 19% dintre ele au pregătit o echipă internă dedicată implementării GDPR.

O parte dintre firmele românești (respectiv 18%) au apelat la servicii de consultanță specializată pentru a se alinia reglementărilor GDPR. În general acestea sunt companii mari și mijlocii, care dispun și de bugete mai generoase.

Dacă pentru cea mai mare parte a firmelor respondente (19%) sumele cheltuite pentru a se asigura că respectă reglementările GDPR nu depășesc o mie de euro, alții trebuie să asigure bugete mai mari. Bugetele a 9% dintre firmele românești se situează între 1001-3000 euro, în timp ce 6% dintre companii vor cheltui peste 10.000 euro.

Majoritatea companiilor mari respondente (77%) nu au putut estima bugetele alocate pentru conformarea cu GDPR, la momentul realizării studiului.

Studiul MKOR Consulting a fost realizat în perioada 9-20 februarie, printr-un chestionar online aplicat unui eșantion de 252 de respondenți, factori de decizie din companiile din România.
53% dintre companiile reprezentate sunt microîntreprinderi, 9% întreprinderi mici, 18% companii mijlocii și 19% companii mari.
 

Vizualizari
2215
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings