Facebook, acuzată că folosește, pentru Calibra, un logo asemănător cu al unui startup financiar
Claudiu Zamfir

Facebook, acuzată că folosește, pentru Calibra, un logo asemănător cu al unui startup financiar

Thumbnail

Abia prezentat publicului, proiectul Facebook din domeniul criptomonedelor se confruntă cu acuzații: un start-up financiar susține că rețeaua socială folosește un logo asemănător cu al său, pentru Calibra, portofelul virtual propus de gigantul social media în proiectul mai larg legat de viitoarea criptomonedă Libra.

Startup-ul american Current a reclamat pe Twitter asemănăarea evidentă între logo=ul său și cel folosit de facebook pentru wallet-ul Calibra. „Asta se întâmplă când ți-a mai rămas un singur creion colorat”, a scris startupul Current, pe Twitter, unde a postat imaginile celor două logouri.

Într-adevăr, ca formă, cele două logouri sunt aproape identice, diferența fiind că sigla Current este multicoloră, iar cea a wallet-ului Facebook, albastră pe fond alb.
 

Startup-ul fintech, care spune că are și el vreo 350.000 de conturi deschise de utilizatori la un serviciu financiar, afirmă că și-a făcut logoul cu aceeași firmă de branding și design folosită de Facebook pentru Calibra și că din anul 2016 a depus actele pentru înregistrarea designului ca marcă proprie, soluționarea fiind în așteptare, conform CNBC.

Firma de design se numește Character, potrivit sursei citate.

„Am depus o muncă grea, timp de 6 luni, pentru proiect, cu această firmă de design, pe care ei au folosit-o și pentru Facebook fără să schimbe mult. Facebook e o companie mare, care trebuia să fi verificat”, a spus fondatorul startupului Current, Stuart Sopp, un fost trader pe bursa de la New York.

„E amuzant să încerci să construiești încrederea într-un nou sistem financiar global, sfâșiind altă firmă fintech. Facebook are toți banii și resursele din lume. Dacă voia să facă serviciile bancare mai corecte și mai accesibile, ar fi trebuit să vină cu propriile idei și branding, cum am făcut noi”, a spus  Sopp, citat de CNBC.

Postul american de televiziune spune că a încercat să obțină și punctul de vedere al Facebook, dar rețeaua socială a refuzat să comenteze.

Cât despre criptomoneda propusă de Facebook, Libra, acest brand este deja folosit de ani buni de către o bancă care activeazî În România, Libra Internet Bank, membră a grupului american de investitii New Century Holdings (din 2003).

Libra și Calibra - ce vrea Facebook să facă în domeniul crypto

Reamintim că Facebook a anunţat marți proiectul unei criptomonede, Libra, care va putea fi folosită din 2020 în aplicațiile sale de mesagerie Messenger și WhatsApp, dar și ca aplicație de sine stătătoare.

Compania americană de tehnologie spune că Libra va putea fi folosită pentru a cumpăra diverse lucruri, dar și pentru a trimite bani la fel de ușor precum trimiterea unui mesaj.

Libra ar trebui să ofere din primul trimestru al lui 2020 un nou mijloc de plată ce va fi o alternativă la circuitele bancare tradiționale și se vrea a fi „piatra de temelie” a unui nou sistem financiar care să nu fie îngreunat de diverse monede naționale.

Utilizatorii vor avea pe smartphone-uri un ”portofel electronic” numit Calibra care va fi integrat direct în aplicțiile Messenger și WhatsApp pentru a putea face diverse cumpărături și a putea trimite sau primi bani.

Facebook spune că în timp oamenii ar putea folosi Calibra pentru a plăti facturi, pentru a cumpăra o cafea sau pentru a scana un cod și a folosi apoi transportul în comun fără a avea nevoie de cartela de la operatorul de transport.

Facebook promite că moneda va fi cât se poate de sigură fiindcă va fi sub aceleași criterii de verificare și anti-fraudă folosite de bănci și de emitenții de carduri. Compania spune că vor fi utilizate sisteme automatizate ce vor depista activitățile dubioase, dar că va exista și suport tehnic, în caz că cineva își pierde telefonul sau își uită parola. Facebook promite că dacă cineva va pierde Libra din cauza unui acces fraudulos pe contul unui user, aceea persoană va fi despăgubită.

Facebook a convins mai multe companii, precum Uber, MasterCard, Visa sau Booking.com, să se alăture proictului său pe blockchain şi să investească milioane de dolari în acest proiect, pe care reţeaua de socializare l-a ţinut secret până acum.

Vizualizari
2014
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings