Raluca Abrihan

Elisabeta Moraru, Google: Noi, oamenii, suntem responsabili de efectele tehnologiei atât în viaţa privată cât şi în afaceri

Thumbnail

Tehnologia este doar un instrument, fie că vorbim de viaţa de zi cu zi fie că vorbim de afaceri. Este ceea ce o învăţăm noi să fie şi ceea ce îi dăm noi voie să fie. Suntem responsabili de efectele tehnologiei şi în viaţa noastră privată şi în mediul de business – spune Elisabeta Moraru, CEO al Google România. Iată ce mai crede ea despre afacerile şi tehnologiile viitorului.

Prezentă în cadrul evenimentului Romanian Business Leaders Summit, Elisabeta Moraru a vorbit despre efectele tehnologiei în viaţa noastră cotidiană dar şi în mediul de afaceri şi este de părere că în viitor vor rezista business-urile care vor începe să producă de azi “viitorul” pe modulul unor companii deja consacrate, Amazon, Tesla sau Facebook.

O paradigmă a în materie de tehnologie şi business este aceea în care înainte ne uitam ce cer oamenii şi realizam seriviciile sau produsele pe cale de consecinţă.

În momentul de faţă, companiile cele mai de succes sunt cele care spun: să vedem cum va arăta peste 10 ani cerinţa din piaţă şi încep să producă de azi “viitorul”. Un exemplu aici este Tesla, care a realizat că oamenii vor să fie şi eficienţi şi ecologici şi le-a dat acest lucru şi a realizat asta în urmă cu ceva vreme şi sunt înaintea valului. La fel ca Facebook, care a vrut să creeze un seriviciu pe care oamenii nu îl aveau, ideea de agora publică în virtual (nu discutăm acum părţile pozitive şi negative). Amazon a realizat că oamenii nu mai vor să plătească şi vedem că au lansat magazine concept în care intri şi ieşi cu produsele fără să faci absolut nimic în legătură cu plata, pentru că există recunoaştere facială şi prin asta se plăteşte. Poliţia chineză foloseşte ochelari cu recunoaştere facială care îi ajută să identifice imediat pe infractorii din baza de date şi au un sistem de inteligenţă artificială cu o precizie de 75% de prognoză a viitorilor criminali. Gândiţi-vă din acest punct de vedere ce va înseamna pentru noi, în special din perspectiva aspectelor personale şi de liber arbitru când vom ajunge la peste 97% precizie, iar exemplele pot continua.

Totuşi nu trebuie să excludem dimensiunea etică şi educaţională a acestor efecte, înainte de a ne gândi la cea de business.

De asemenea, nu putem să luăm separat ideea de business de cea de tehnologie. Tehnologia este un instrument, la fel ca alte instrumente. Dacă ţii contabilitatea unei firme digitael şi ai un soft de contabilitate nu înseamnă că ai devenit o firmă de tehnologie. Tehnologia este ceea ce o învăţăm noi să fie şi ceea ce îi dăm noi voie să fie şi inteligenţa artificală în egală măsură învaţă tot de la noi, ea funcţionează cu ceea ce o învăţăm.

Noi suntem responsabili de efectele tehnologiei şi în viaţa noastră privată şi în mediul de business.Aici trebuie subliniat şi faptul că România este ultimul loc în DESI ((Digital Economy and Society Index) în ceea ce priveşte competenţele digitale – ne referim aici de la deschiderea unui browser, achiziţionarea online etc. Nu ne referim aici la nivelul programatorilor, o categorie care este deja mai mult decât angajată şi unde există nevoi mai mari decât putem noi să acoperim.

Am aflat de curând că suntem pe ultimul loc în UE la ceea ce se numeşte “lifelong learning” (învăţarea continuă) – adică am terminat educaţia formală şi nu continuăm să învăţăm. Desigur, sunt şi persoane autodidacte, multe folosesc internetul sau alte resurse dar marea masă a populaţiei nu continuă să se educe şi atunci întrebarea este: nu cumva această masă de oameni va fi cea care se va distanţa de ceea ce poate oferi tehnologia şi business-ul? Trebuie să ne gândim ce putem face concret ca această diferenţă să se reducă. Ea va exista mereu, dar trebuie să ţinem cont de ea.

Cred că suntem deja în vârful exponenţial al dezvoltării tehnologice, iar acum trebuie să vedem cum folosim şi cum adaptăm la ceea ce suntem şi ce facem noi această tehnologie – a mai spus Elisabeta Moraru, la Romanian Business Leaders Summit.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică, neguvernamentală şi non-profit care oferă o platformă de acţiune şi implicare socială pentru antreprenorii şi sefii de companii din mediul de business privat. Misiunea RBL este ca România să devină o ţară mai bună pentru afacerile responsabile şi, în felul acesta, o ţară mai bună pentru români.

Parallax

Vizualizari
1543
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri