Denisa Crăciun
eJobs România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de circa 12 milioane de euro, în creștere cu 78% față de anul 2020.
De asemenea, compania de recrutare 2022 țintește o creștere de 20% a cifrei de afaceri pentru anul 2022. În 2021, eJobs a înregistrat o creștere de 20% și față de 2019, primul an în care cifra de afaceri a depășit valoarea de 10 milioane de euro.
„Anul trecut a fost unul extrem de prolific pentru industrie, deci și pentru noi. În 2021, eJobs și-a crescut și cota de piață, ajungând să dețină peste 60% din piața locală de recrutare online. 2022 a debutat și el la cote istorice. Putem spune cu certitudine că ne aflăm în fața unuia dintre cei mai efervescenți ani de pe piața muncii din România. Deși am avut o creștere fabuloasă a cifrei de afaceri anul trecut, de 78%, avem semne incredibil de optimiste din piață și pentru anul acesta. Pentru 2022, țintim o creștere de 20% a cifrei de afaceri”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.
La început de an 2022, piața de recrutare este în creștere, potrivit eJobs, care arată că doar în ianuarie au fost publicate peste 37.000 de joburi pe platforma online, în creștere cu 61% față de ianuarie 2021.
Conform platformei de recrutare online, 2022 înregistrează o creștere de 29% a ofertei de joburi și față de ianuarie 2020, perioadă încă pre-pandemică și efervescentă pentru piața muncii.
Cele mai multe oferte de angajare în ianuarie au venit de la companiile din Capitală, cu peste 16.000 de joburi. Următoarele clasate în topul orașelor cu cea mai generoasă ofertă de muncă sunt Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași, Constanța și Sibiu.
82% dintre joburile disponibile în ianuarie 2022 au fost full time, 15% part time, în timp ce locurile de muncă în sistem freelance/project based și voluntariat/internship au totalizat 3% din ofertă.
Totodată, ianuarie 2022 este cea mai bună lună din istoria de peste 22 de ani a eJobs România din punctul de vedere al veniturilor și prima în care s-a depășit numărul de peste 1.000 de companii noi într-o singură lună, 89% dintre acestea fiind IMM-uri.
În ianuarie 2022 a crescut și numărul joburilor remote. Astfel, din totalul locurilor de muncă noi disponibile în ianuarie pe eJobs, 9,4% au fost remote, în creștere față de perioada similară a anului trecut, când reprezentau doar 4,2%.
În același timp, procentul aplicărilor pentru joburile remote în ianuarie 2022 a fost de 11,7%. Acest lucru marchează o nouă premieră: cea mai mică diferență procentuală între cererea și oferta de joburi remote - până acum procentul aplicărilor pentru joburile remote, de la lună la lună, era aproape dublu față de oferta de joburi; acum acestea sunt mult mai aproape de echilibru.
„Am închis luna ianuarie 2022 cu 1 milion de aplicări, în scădere față de anul trecut, dar totuși peste ianuarie 2020, când încă nu izbucnise pandemia. E absolut clar că lupta pentru talente se adâncește tot mai mult, că nu mai sunt suficiente instrumentele clasice de recrutare și vom vedea tot mai multe companii care apelează la recrutare inteligentă și campanii complexe de recrutare pentru a atrage candidații. Totodată, e din ce în ce mai clar că, deși salariul și beneficiile extrasalariale rămân principalul criteriu care determină românii să-și schimbe jobul, acestea nu mai constituie un diferențiator, căci vom vedea creșteri salariale pe aproape toate domeniile și industriile în acest an. E nevoie de orientare mult mai clară către candidat, de campanii complexe și complete de employer branding”, mai spune Bogdan Badea.
În acest moment, peste 35.396 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe eJobs.