Raluca Abrihan

Consumatorii se tem de furtul de date personale - studiu

Thumbnail

Consumatorii acceptă noile tehnologii dar sunt îngrijoriaţi când vine vorba de încredințarea propriilor date către companii, arată un studiu KPMG. Un sfert dintre ei ar refuza categoric să îşi vândă aceste date.

Studiul, publicat de KPMG Global Consumer Insights Program ca parte din ediția 2018 a raportului Me, My Life, My Wallet, arată că aproape jumătate (47%) dintre consumatori sunt mai îngrijorați decât anul trecut și același număr de consumatori sunt mai îngrijorați decât acum cinci ani. În pofida îngrijorării tot mai crescute și a scandalurilor recente cu privire la datele personale, trei sferturi (75%) dintre consumatori încă sunt dispuși să ofere companiilor informațiile lor.

Studiul arată că un sfert dintre consumatori (24%) nu și-ar comercializa datele; cu toate acestea, este mai probabil ca generația „millennials” (21%) să își ofere datele în schimbul îmbunătățirii experienței și personalizării acesteia, față de generația „baby boomers” (5%). În mod similar, o cincime (19%) din consumatorii generației „millenials” și-ar oferi datele în schimbul îmbunătățirii produselor și serviciilor, în comparație cu generația „baby boomers” (doar 8%). Consumatorii mai tineri sunt la fel de îngrijorați și preocupați de fraudarea identității, însă este mai probabil ca aceștia să vadă beneficiile partajării datelor personale, arată studiul KPMG.

„Noile tehnologii pot ajuta companiile să dezvolte noi produse și servicii, ajustate nevoilor în revoluția 4.0. Pe măsură ce acestea redefinesc strategiile de afaceri, este important ca liderii să se concentreze pe experiența clientului ca una dintre cele mai importante componente ale succesului. Produsele și serviciile bune au un viitor mai bun când sunt livrate cu servicii deosebite, iar viitorul va aparține acelor companii care vor oferi clienților o experiență integrată, personalizată, care vor investi în descifrarea datelor clienților astfel încât să poată dezvolta produse inovative pe baza acestora”, explică Aura Giurcăneanu, Partener, Head of Consumer Markets & Retail, KPMG în România.

În timp ce majoritatea consumatorilor sunt dispuși să ofere date companiilor, jumătate (51%) dintre consumatori sunt îngrijorați de furtul identității, iar majoritatea (72%) nu au încredere în nimeni când vine vorba de propriile date din rețelele de socializare. Mai mult, cercetări suplimentare* evidențiază faptul că 42% dintre consumatori și-au actualizat setările de confidențialitate din rețelele de socializare în ultimele 12 luni.

Constatările raportului indică faptul că loialitatea consumatorilor poate fi câștigată prin respectarea următoarelor patru reguli privind transparența datelor:

  • Fiți deschiși cu privire la motivul pentru care solicitați anumite tipuri de date.

  • Exprimați în mod clar modul în care le veți proteja.

  • Fiți sinceri dacă sunt vândute sau divulgate în afara organizației.

  • Nu fiți egoiști în privința valorii datelor – răsplătiți consumatorii pentru că vă oferă datele personale.

Consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți de valoarea propriilor date. Cercetarea* dezvăluie că 85% dintre consumatori doresc ca propriile date să fie protejate de către companii fără să fie nevoie să solicite acest lucru, iar 77% dintre aceștia sunt împotriva vânzării propriilor date. Companiile care respectă aceste reguli ar putea să se descurce mai bine decât concurența.

Consumatorii au mai multă încredere în companiile din anumite sectoare și partajează tipuri diferite de date cu acestea

Consumatorii au clasificat sectoarele de activitate în funcție de nivelul de încredere, sănătatea fiind pe primul loc și publicitatea pe ultimul loc:

Primele trei locuri:

  • Furnizorii de servicii medicale (60%)

  • Furnizorii de servicii bancare (59%)

  • Companiile de tehnologie (54%)

Ultimele trei locuri:

  • Administrarea averii (37%)

  • Autorități publice (37%)

  • Publicitatea (26%)

Consumatorii sunt mai predispuși să își încredințeze datele companiilor atunci când acestea sunt relevante pentru operațiunile lor. La nivel global, 71% din consumatori vor avea încredere într-un furnizor de servicii bancare când vine vorba de date financiare, însă doar 9% dintre aceștia ar avea încredere în comercianții în ceea ce privește acest tip de informații. În mod similar, 47% dintre consumatori și-ar încredința datele mobile unui furnizor de telecomunicații, însă doar 8% dintre aceștia ar avea încredere în agențiile de publicitate.

Consumatorii sunt mai dispuși să împărtășească informații financiare decât datele de pe rețelele de socializare sau datele care vizează istoricul navigării pe internet, arată studiul. 72% dintre consumatori nu au încredere să dezvăluie nimănui propriile date de pe rețelele de socializare sau cele care vizează istoricul căutării sau navigării pe internet (68%), iar 81% dintre aceștia nu au încredere în reclamele care se bazează pe urmărirea comportamentului; doar 41% dintre consumatori refuză să ofere informațiile privind plățile oricărui tip de companie.

Parallax

Vizualizari
169
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri