Raluca Abrihan

Angajatorii dau peste 1.000 euro pe an pentru cursurile unui manager

Thumbnail

Pentru pregătirea profesională a angajaților lor, companiile prezente în România alocă în medie 1.097 euro de persoană, anual pentru angajații cu funcție de management și 483 euro de persoană, anual pentru cei cu rol de execuție, potrivit unui studiu recent.

Cursurile la care angajații români participă cel mai mult sunt cele de comunicare, leadership și business & management, peste 55% dintre respondenți confirmând că au derulat în companiile lor astfel de programe. Tematici precum marketing, creativitate & inovare sau well-being sunt încă destul de puțin căutate de companii, doar o treime dintre respondenți optând pentru astfel de programe pentru angajații lor, arată studiul “L&D Industry Survey – Romania 2019”.

Ultimii doi ani au înregistrat o tendință de creștere a investițiilor în programele de pregătire a angajaților, după cum relevă “L&D Industry Survey – Romania 2019”. Peste 60% dintre respondenți au confirmat că bugetele alocate pentru L&D sunt la fel sau mai mari în 2019 față de anul anterior și peste 70% dintre respondenți au confirmat că bugetele alocate au crescut în 2018 față de 2017. Există multe oportunități pentru a îmbunătăți oferta pentru sectorul L&D. În timp ce peste jumătate (56%) dintre respondenți s-au declarat multumiți și foarte multumiți de oferta de traininguri, doar 34% sunt multumiți de cea de coaching și numai 12% de programele de mentorat.

Cele mai căutate domenii pentru dezvoltarea profesională a angajaților din departamentele de resurse umane sunt legate de recrutare, tendință dictată de criza generală a forței de muncă. La polul opus, tematica cel mai puțin aleasă pentru angajații din HR este “Incluziune și egalitate de șanse”, ce ar putea, de altfel, să rezolve provocări referitoare la retenție.

În ce privește alegerea unei companii furnizoare de programe de formare, cele mai importante criterii utilizate sunt: expertiza companiei furnizoare (în domeniul de învățare și în industrie), prestigiul trainerului în domeniul său, să ofere instrumente de măsurare a impactului programului și să aducă servicii inovative. Peste 80% dintre respondenți au acordat acestor criterii un scor de 4 sau 5 (din 5 maxim). La polul opus, criterii precum vechimea pe piață, portofoliul de clienți, oferirea unei acreditări în urma cursului sau diversitatea ofertei influențează doar în mică măsură alegerea companiei furnizoare de programe de formare.

Când vine vorba de alegerea trainerului, 90% dintre respondenți se uită în primul rând la expertiza în domeniul de învățare și experiența/abilitățile de facilitare a sesiunii de training. Interesant este faptul că pentru companii contează mai puțin acreditările trainerului sau prestigiul său, în selectarea acestuia. Și în cazul alegerii unui coach, cele mai importante criterii sunt experiența în coaching și abilitățile de comunicare, pentru peste 90% dintre respondenți. Prestigiul sau acreditarea acestuia sunt mai puțin importante.

Pentru angajații companiilor prezente în România, sunt preferate, ca durată și format, trainingurile de 2 zile, organizate la sfârșitul săptămânii și axate pe practică (studii de caz, workshopuri) mai degrabă decât pe teorie.

Parallax

Vizualizari
523
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri