Raluca Abrihan

De unde îşi fac cumpărăturile online consumatorii din Europa – studiu

Thumbnail

Majoritatea cumpărătorilor europeni online fac achiziții din marketplace, adică platforme online pentru terți comercianț, pentru că acolo găsesc cele mai mici preţuri, arată un studiu realizat de UPS. Ce alte preferinţe mai au consumatorii europeni.

Șapte din 10 cumpărători online din Europa au făcut achiziții de la comercianți internaționali, principalele motive fiind prețurile mai bune și dorința de a cumpăra un anumit brand sau produs, mai arată studiul  companiei de logistică UPS.

Studiul arată că argumentele principale ale cumpărătorilor, atunci când fac achiziții de la comercianți dintr-o altă țară includ: siguranța plăților (75%); precizarea clară a costului total al comenzii, inclusiv taxele și comisioanele (72%); o politică de retur transparentă (63%); conversia prețurilor în moneda locală (63%) și rapiditatea livrării (62%).

”Datorită internetului, activitatea de shopping a devenit globală, permițând comercianților să-și plaseze și să-și vândă produsele clienților din întreaga lume. Cercetările noastre arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii europeni online fac achiziții din alte țări. Acest lucru oferă nenumărate oportunități atât pentru micii comercianți, cât și pentru retailerii mari care doresc să-și extindă afacerile”, a declarat Abhijit Saha, vicepreședinte Marketing, UPS Europe.

Potrivit studiului UPS, majoritatea cumpărătorilor europeni online (96%) au făcut achiziții din marketplace, adică platforme online pentru terți comercianți. 67% dintre aceștia au menționat ca motive pentru cumpărarea din marketplace și nu de la un retailer, prețurile mai bune, iar 43% au indicat gama mai largă de produse din fiecare categorie.

Mai mult de jumătate (52%) dintre cumpărătorii online din Europa iau în considerare opțiunile de livrare oferite atunci când caută și selectează produse online, în timp ce 75% cred că returul gratuit este important. În plus, 63% dintre cumpărători sunt interesați de serviciile de expediere a coletelor în locații alternative cu program prelungit, dacă taxele sunt mai mici decât în cazul livrării la domiciliu.

Retailerii trebuie să adopte o abordare „mobile first”, deoarece gradul de utilizare a smartphone-urilor pentru efectuarea de cumpărături este în creștere. Potrivit studiului, 43% dintre utilizatorii de smartphone au făcut achiziții de pe telefon.

Cumpărătorii online folosesc dispozitivele mobile pentru mai multe activități legate de shopping, inclusiv pentru a localiza magazine sau pentru a obține informații legate de anumite magazine (78%), pentru a urmări o comandă (78%) și pentru a compara prețurile (75%).

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1242
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.