Smile Media

[P] Cum să pornești o afacere de import-export în România

Thumbnail

În ultima vreme, foarte mulți oameni de afaceri de la noi din țară s-au orientat către afaceri de import-export. Datorită dezvoltării socio-economice, domeniile în care se pot derula cu succes activități de export-import sunt numeroase și diversificate. Industria auto, transportul rutier de mărfuri, industria IT&C sunt doar câteva domenii aflate în plină expansiune în România.

Cine poate să pornească o afacere de import-export

Pentru că legislația românească nu impune restricții cu privire la forma juridică sau numărul de angajați ai unei societăți de export-import, practic orice antreprenor poate porni un nou business de succes, dacă identifică o anumită oportunitate pe piață.

Fie că ești producător, distribuitor, vânzător en-gros sau retailer, atâta timp cât identifici nevoia pentru produsul tău într-o anumită piață și metodele potrivite de a te adresa publicului țintă, ai putea da lovitura.

Pașii necesari demarării unei afaceri de import-export

Pentru a te asigura că faci o investiție bună și pentru a-ți maximiza șansele de succes, este indicat să faci o analiză de piață bine documentată înainte de a demara orice acțiune. Axează-te pe identificarea profilului pieței, încearcă să înțelegi preferințele clienților și găsește canalele și tipul de mesaje la care aceștia reacționează cel mai bine.

Apoi, în 2021 orice business are nevoie de o prezență online fără cusur. Dacă ai deja un website, pune-l la punct, iar dacă nu ai încă unul, angajează un specialist care să te ajute să-ți construiești o imagine de profesionist, care să convingă.  Promoveaza-ti imaginea online alocând bugete pentru SEO, Google Ads, social media, și/sau participând la târguri de profil.

Un alt detaliu foarte important este concurența pentru produsul ales. Dacă ai găsit o anumită nișă slab sau deloc exploatată anterior, bravo ție. Dacă însă ai deja o anumită concurență pe piață, va fi nevoie probabil de mai mult timp pentru a-ți poziționa brandul și pentru a cuceri un segment de piață. Produsele pe care vrei să le exporți/imporți trebuie așadar alese cu grijă, luând în considerare calitatea lor, prețul de achiziție și prețul de revânzare (pentru a avea un profit, de obicei se adaugă 10-15% la prețul produsului luat de la producător), precum și concurența.

Foarte multe business-uri dau greș pentru că nu iau în calcul de la început toate costurile pe care le implică un business de import-export. Este nevoie de resurse IT, resurse umane, stocuri, bani pentru taxe și comisioane. Asigură-te că dispui de capitalul necesar sau de alte surse externe de finanțare, în caz de nevoie.  

Afacerile de import-export pot fi profitabile în măsura în care acestea au la bază un plan de business realist, adaptat constant la realitatea din piață.

Ce este Codul EORI și de ce e nevoie să-l obții

Persoanele fizice sau juridice care introduc sau scot mărfuri în și din Uniunea Europeană trebuie să obțină un număr EORI. Probabil l-ai găsit sub diferite denumiri: Număr EORI, Cod EORI, customs EORI, E-customs EORI, EORI number, etc.

Acest număr atribuit la cerere de către Autorităţile vamale persoanelor fizice si juridice va fi folosit pentru toate operaţiunile vamale derulate pe teritoriul Uniunii Europene. În cazul în care nu ai un astfel de cod, mărfurile pot fi blocate în vamă. Nu uita că blocarea mărfurilor în vamă nu duce doar la imposibilitatea comercializării acestora, ci implică și costuri adiționale de depozitare.

Dacă nu vrei să te complici, poți obține cu ușurință un cod EORI trimițându-ne documentele necesare (certificatul de înregistrare de la Oficiul Național al Registrului Comerțului, certificatul de înregistrare în scopuri de TVA - dacă este cazul - și actul constitutiv, respectiv cartea de identitate pentru persoane fizice) prin intermediul formularului sau prin email la generare@cod-eori.ro.

Noi vom redacta cererea și vom depune pentru tine dosarul la Direcția Generală a Vămilor. Vei primi codul EORI prin e-mail în aproximativ 1-2 zile lucrătoare de la depunerea cererii și vei putea începe imediat activitatea de import-export în afara UE.  Spor în afaceri!

 

Parallax

Vizualizari
910
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.44
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.9

expertise: 0.08

rating: 1.44

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 466
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri